خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 17:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی

قدردانی رئیس کمیسیون عمران از دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) / بیش از 4 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از 4 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند، گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت ها و برقراری امکانات رفاهی در پایانه های مرزی و تردد زائران انجام شد که باید از مسئولان و متولیان مربوطه تقدیر و تشکر کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ( ع) گفت: در ایام اربعین حسینی (ع) و مناسبت های پایان ماه صفر از جمله رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، نزدیک به 4 میلیون نفر از ایران به کشور عراق رفته و تعداد زائران اربعینی نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.



نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین عنوان کرد: قبل از برگزاری مراسم، زیرساخت های تردد زائرین به خوبی  مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات مطلوبی در خصوص احداث امکانات رفاهی در پایانه های مرزی، جاده‌های دسترسی، پارکینگ‌ها و اقدامات دیگر در جهت تسهیل در عبور و مرور زائران صورت گرفت.



این نماینده مردم در مجلس افزود: در حوزه سفرهای هوایی نیز پروازها حدود 30 درصد در ایام اربعین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته بود این درحالی است که قیمت های مصوب قطار، هواپیما و اتوبوس تقریبا رعایت و کنترل شد و از سوی دیگر پروازهای چارتری متوقف و پروازها تاخیر بسیار کمی داشتند. لذا در این ایام کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته و باید از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تمامی متولیان این مراسم باشکوه تشکر و قدردانی کنیم.



رضایی کوچی تاکید کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته شاهد مسائل و مشکلات کمتری بودیم، چرا که با این حجم از مسافر و تردد زائران نمیتوانیم ادعا کنیم که هیچ مشکلی وجود نداشته است اما بی تردید کاهش چشمگیری داشته و مسائل باقی مانده نیز باید با تلاش همگانی در سال آتی بر طرف شود.



رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در خصوص ایام پایانی ماه صفر و حضور زائران در مشهد مقدس نیز، اقدامات مشابه و بسیار خوبی صورت گرفت و شاهد کمترین مشکل در این خصوص بودیم که نشان دهنده همکاری مطلوب مردم و مدیریت زمان سفرها و اراده حاکمت برای برقراری مراسمات بوده است، امیدواریم در سال آینده شرایط از امسال هم مطلوب تر شود. /



پایان پیام

  • کد خبر : 368345
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار