خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 17:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس:

عملکرد وزارت نیرو در خصوص تامین آب شرب شهرها و روستاها بررسی شد/ تامین آب شرب 3 هزار روستا در طرح کلان جهاد آبرسانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش های وزارت نیرو از 10 هزار روستای دارای تنش آبی که برای آبرسانی در برنامه جهاد آبرسانی هدف گذاری شده بود تا کنون برای حدود 3 هزار روستا آبرسانی صورت گرفته است.

عبدالجلال ایری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز،( دو شنبه 27 شهریور ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور "علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دولت سیزدهم" در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: نشست امروز کمیسیون در خصوص بررسی سوالات نمایندگان از وزیر نیرو و استماع گزارش وی پیرامون "تامین آب شرب در شهرها و روستاها" بود در همین راستا، لازم است از عملکرد وزیر نیرو و مجموعه وی در خصوص سقایی برای زائران اربعینی تشکر و قدردانی کنم. 



نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس عنوان کرد: در جریان این نشست، سرکار خانم سمیه محمودی و آقایان کمال حسین پور، جلیل مختار، حسینعلی حاجی دلیگانی، سید حمید رضا کاظمی سوالاتی را در خصوص مسائل مربوط به تامین آب شرب، انتقال آب، احداث و تکمیل شبکه آب و فاضلاب، لایروبی رودخانه ها و فاضلاب‌ها در حوزه‌های انتخابیه خود و نیز وضعیت پرداختی مطالبات معوق نیروهای شرکتی آب و فاضلاب در برخی استان‌ها از جمله استان گیلان مطرح کردند.



وی اضافه کرد: در این نشست وزیر نیرو و معاونان وی به هر یک از سوالات مطروحه پاسخ داده و مقرر شد ضمن مساعدت برای انجام پروژه های نیمه تمام در شهرها مختلف، جلساتی با مسئولان وزارت نیرو جهت بررسی دقیق تر مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه آقایان حاجی دلیگانی و کاظمی طی دو هفته آینده برگزار شود، سوالات آقای جلیل مختار نیز در خصوص پس زدگی فاضلاب آبادان و احداث شبکه آب و فاضلاب این منطقه نیز به دلیل ضرورت بررسی ابعاد آن مرعی ماند.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده اقدامات بسیار خوبی در شهرهای مختلف کشور در راستای برنامه کلان، جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و از 10 هزار روستای دارای تنش آبی که برای آبرسانی هدف گذاری شده بود تا کنون برای حدود 3 هزار روستا آبرسانی صورت گرفته است. همچنین در این نشست اقدامات مجموعه وزارت نیرو برای لایروبی رودخانه و اجرای طرحهای آبخیزداری و پیشگیری از وقوع سیلاب و مدیریت مصرف آب و برق و گاز نیز تشریح و مورد بررسی قرار گرفت. /



پایان پیام

  • کد خبر : 368336
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار