خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/13 - 11:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری:

عملکرد مجلس درباره مردمی سازی اقتصاد قابل دفاع است/ قوانین راهبردی زیادی تصویب شد

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس اقدامات مفید و موثری زیادی را برای مردمی سازی اقتصاد در کشور انجام داده و در برنامه هفتم توسعه نیز برای مشارکت مردم در اقتصاد ریل گذاری های مناسبی صورت گرفته است.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه مردمی سازی اقتصاد گفت: مجلس در این زمینه چند اقدام مناسب را مدنظر قرار داد.

 

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب «قانون جهش تولید مسکن» در مجلس ادامه داد: این قانون از جمله قوانینی بود که به مردمی سازی اقتصاد در کشور کمک های زیادی کرد تا عموم مردم بتوانند به زمین و امکانات ساخت و ساز دسترسی بیشتری پیدا کنند.

 

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس، تاکید کرد: این قانون هم بسیاری از موانع پیش پای تولید را از میان برداشت و اجازه داد تا کسب و کارها جان تازه‌ای گرفته و فعالیت‌های تولیدی رونق پیدا کند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون مانع از رشد رانت و دادن امتیازات بی دلیل به برخی از افراد صاحب نفوذ شد و به اصطلاح جلوی امضاهای طلایی را سد کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون «تامین منابع تولید و زیرساخت ها» در مجلس تصریح کرد: این طرح هم یکی از اقدامات کارشناسانه و مهم مجلس قلمداد می شود که شیوه های جدیدی نظیر صندوق های تضمین، توسعه دامنه وثایق و رتبه بندی اعتباری را برای تامین منابع تولید نیز پیش بینی کرده است.

 

قادری با اشاره به مبحث اصلاح ساختار بودجه در مجلس یازدهم بیان کرد: مجموعا مجلس اقدامات مفید و موثری زیادی را برای مردمی سازی اقتصاد در کشور انجام داد. همچنین در برنامه هفتم توسعه برای مشارکت مردم در اقتصاد ریل گذاری های مناسبی صورت گرفته است که باید مورد توجه باشد. بنابراین عملکرد مجلس در این بخش کاملا قابل دفاع است./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 376122
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی