خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/02 - 16:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سعیدی با قدردانی از تلاش‌های ایران برای عضویت در بریکس؛

عضویت ایران در بریکس به دلار زدایی از اقتصاد کشور ختم می‌شود

نماینده مردم در مجلس یازدهم از عضویت ایران در بریکس خبر داد و گفت: با عضویت ایران در بریکس انتظار می‌رود معاملات با کشورهایی مانند روسیه، چین، برزیل و آفریقای‌جنوبی با ارز ملی انجام پذیرد که تاثیر این روابط را در زندگی مردم و کاهش تورم حاکم بر جامعه نظاره گر باشیم.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تقدیر از عملکرد وزارت امور خارجه در گسترش روابط بین المللی، گفت: علیرغم انتقاداتی که از وزارت امورخارجه مبنی بر عدم  توانایی در بازپس گیری حقابه هیرمند از افغانستان وجود دارد امروز شاهد اتفاقات مبارکی از جمله گسترش روابط با سایر ملت‌ها ازطرف این وزارتخانه هستیم  که جای تقدیر و قدردانی دارد.



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس افزود: تلاش‌های وزیر  امور خارجه و جهادگران عرصه دیپلماسی منجر شد ایران به عضویت بریکس در بیاید، ناگفته نماند عضویت ایران در شانگهای هم از دستاوردهای روابط بین المللی دستگاه امور خارجه ایران بوده است.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه روابط منطقه ای ایران با کشورهای همسایه برگ زرینی از عملکرد دولت سیزدهم است، اظهار داشت: گسترش روابط منطقه ای ایران تاثیرات جدی در زندگی مرزنشینان داشته است، علیرغم تلاش‌های دولت قبلی برای گسترش روابط با غرب، دولت رئیسی سعی در گسترش روابط منطقه ای برای دور زدن تحریم‌ها دارد که امیدواریم تاثیر مستقیمی در بهبود وضعیت اقتصادی و سفره های کوچک شده مردم داشته باشد.



سعیدی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در تلاش برای بهبود روابط ایران با سایر کشورها است، اظهار داشت: گسترش روابط  ایران با سایر ملل می‌تواند در ابعاد مختلفی موثر باشد، از دیگر اقدامات قابل تقدیر وزارت امور خارجه بحث‌های کنسولی و احقاق حقوق ایرانیان خارج از کشور به ویژه آزادی بسیاری از زندانیان بوده است به فرض مثال ،در طی چند ماه اخیر شاهد اقدامات مناسبی برای آزادی زندانیان سیستان و بلوچستان از کشورهای آفریقایی و آسیایی بودیم که جای تقدیر و قدردانی دارد. 



نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان  خاطر نشان کرد: با عضویت ایران در بریکس انتظار می‌رود معاملات با کشورهایی مانند روسیه، چین، برزیل و آفریقای‌جنوبی با ارز ملی انجام پذیرد تا تاثیر این روابط را در زندگی مردم و کاهش تورم حاکم بر جامعه نظاره گر باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 367348
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار