خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/30 - 17:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محمدنژاد در همایش ملی انرژی‌های تجدیدپذیر؛

عبور از تراز منفی انرژی در کشور با استفاده از فن‌آوری‌های نوین تجدیدپذیر امکان‌پذیر می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن تراز منفی انرژی کشور استفاده از فن‌آوری‌های نوین تجدیدپذیر است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  پرویز محمدنژاد قاضی محله نماینده مردم  لنگرود و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش بزرگ ملی انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.



نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن تراز منفی انرژی کشور که در یک دهه قبل این کمبود ایجاد شده و به‌عنوان یک چالش اصلی کشور محسوب می‌شود، استفاده از فن‌آوری‌های نوین تجدیدپذیر است که در زمان کوتاهی تولید و به مدار برق تزریق خواهد شد.



رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید تلاش ما این باشد که هرچه سریعتر بسترهای لازم را برای این اقدام ایجاد کنیم، خوشبختانه مجلس در لایحه بودجه سال‌های1400و ۱۴۰۱ معادل ۵/۵ همت در تبصره های مرتبط برای این امر اختصاص داده که بخش اعظمی از آن در جهت ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر جذب شده است.



وی با بیان اینکه غالب کشورهای دنیا با سرعت بالایی به سمت تولید برق از این فناوری پیشرفته‌اند، ادامه داد: این کار مزایای بسیاری ازجمله حفظ زیست محیط، تسریع در تولید، بهره‌مندی از فنی مهندسی روز دنیا و... دارد و ما راهی جز همراه شدن با دنیا را در این زمینه نداریم.



محمدنژاد بیان کرد: در این سه ساله اخیر کمیته انرژی با تمام توان در این زمینه حرکت کرده است، به طوری که تولید این محصول در این 3 سال به اندازه دو دهه گذشته بوده و در لایحه بودجه و قانون برنامه هفتم ظرفیت‌های بزرگی ایجاد شده است، به طوری که تکلیف شده که در طول برنامه هفتم به میزان ۱۲هزار مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر داشته باشیم.



عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین در حاشیه این همایش ضمن بازدید از نمایشگاه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان، تابلوی یادمان انرژی تجدیدپذیر را با جمله انرژی تجدیدپذیر برای پیشرفت ایران عزیز را امضاء کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 365360
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار