خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 10:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
پوردهقان:

ظرفیت‌های استانی باید مبنای تدوین استراتژی‌های صنعتی و معدنی باشد

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت:در صورتی که با توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت هر استان استراتژی‌های لازم تدوین شود و اختیارات را به استان‌ها دهیم، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

مصطفی پوردهقان اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم، گفت: اگر بخواهیم در حوزه سیاست اعمال قدرت کنیم باید از نظر اقتصادی قدتمند باشیم و وابستگی چندانی در این حوزه نداشته باشیم که برای تحقق این مهم باید استراتژی مناسب و به روزی برای تولید تعریف و تدوین شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مبنای تدوین استراتژی صنعتی و معدنی آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های هر منطقه باشد در تشریح این موضوع بیان کرد: به طور مثال یزد قطب صنایع معدنی و تولید کاشی، سرامیک و شیشه است بنابراین باید براساس ظرفیت این منطقه برای آن تصمیم‌گیری شود، در صورتی که به جای تمرکز بر مرکز، ظرفیت‌های معدنی و صنعتی هر استان شناسایی شود و استان‌ها برنامه‌های خود را به ستاد دهند نتایج خوبی به دست می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: در صورتی که با توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت هر استان استراتژی‌های لازم تدوین شود و اختیارات را به استان‌ها دهیم، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

پوردهقان با اشاره به برخی مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خواهان رفع بروکراسی اداری و تسهیل صدور مجوزها هستند از سوی دیگر باید ابزارهای تامین مالی موردنیاز در دسترس باشد تا تولیدکننده بتواند در مسیر تامین سرمایه در گردش گام بردارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان همواره تاکید می کنند که باید در حوزه تعرفه‌های صادراتی و وارداتی و همه سیاست‌گذاری‌ها شفافیت وجود داشته باشد و همواره خواهان ثبات قوانین حداقل در یک بازه زمانی هستند تا بتوانند پیش بینی‌های لازم را انجام دهند، افزود: ما باید به دغدغه‌های تولیدکننده ها به درستی اهمیت دهیم تا بتوانیم شاهد جهش تولید باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379599
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار