خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/07 - 15:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
جلالی:

ظرفیتهای علمی برای ارتقاء تولیدات کشاورزی وجود دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قسمت‌های عمده دانش تولیدات کشاورزی را در اختیار داریم و اگر از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه‌های اصناف بخش کشاورزی به خوبی استفاده کنیم شاهد سرمایه گذاری مناسب می‌شویم.

محمد جلالی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، البته طی سال های اخیر نیز شعار سال در حوزه جهش تولید و اقدامات اقتصادی انتخاب می‌شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری علی رغم اهمیت دادن به موضوعات فرهنگی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اولویت اول کشور را اقتصاد اعلام کردند، عنوان کرد: حوزه های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست علاوه بر اینکه پایه و اساس مباحث اقتصادی هستند امنیت غذایی نیز در این بخش تحقق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری خوشبختانه تولید گندم مناسب بوده و این مسئله خیال مسئولین کشوری و دولتی را برای تامین نیاز به گندم راحت کرده هرچند که متاسفانه سیاست گذاری‌ها به نحو مناسب نبوده تا بتوان مطالبات گندمکاران را به موقع پرداخت کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های اساسی بخش کشاورزی این است که سرمایه‌گذاری دولتی در آن وجود ندارد، افزود: قسمت‌های عمده دانش تولیدات کشاورزی را در اختیار داریم و اگر از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه‌های اصناف بخش کشاورزی به خوبی استفاده کنیم شاهد سرمایه گذاری مناسب می‌شویم و این بخش ها دانش عمومی کافی را دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دارا بودن دانش عمومی برای کار فوق العاده و جهش تولید با مشارکت مردم کافی نیست، ادامه داد:در بخش کشاورزی این روزها اگر به سمت کشاورزی دانش بنیان نرویم سال‌های بعد محکوم به شکست هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت کشاورزی مانند موضوع گلخانه و سایبان باغ حرکت کنیم، افزود: یکی از اثرات مفید و موثر کشاورزی این است که اشتغال در آن مناسب و زود بازه است و نیاز به هزینه زیاد برای اشتغالزایی ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت مردم و تامین مواد غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، عنوان کرد: سرمایه گذاری و پرداخت یارانه‌ها به افراد باید به نحوی باشد که مردم توان خریداری داشته باشند. امیدواریم در حوزه معیشتی اتفاقات خوبی رخ دهد تا دست مردم باز باشد و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381109
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار