خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/13 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طغیانی:

ظرفیت های خوبی برای تحول اقتصادی وجود دارد/ برنامه ششم توسعه ایده آلی دیده شده بود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در برنامه هفتم توسعه از فرصت های اقتصادی کشور برای جهش اقتصادی بزرگ استفاده کنیم، گفت: باید در پنج سال آینده جهش بزرگی در اقتصاد کشور رخ دهد.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید از تجربیات گذشته در تدوین برنامه هفتم توسعه درس بگیریم، بیان کرد: از جمله این تجربیات این است که باید به صورت واقعی به فضای اقتصاد کشور نگاه کنیم.



این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در تدوین برنامه هفتم توسعه به تهدیدات و فرصت های پیش روی کشور توجه کرد، ادامه داد: موضوعات مربوط به تحریم علیه کشور، یکی از مواردی  بود که در برنامه ششم توسعه کمتر به آن توجه شده بود که ما بعدا مشاهده کردیم که این تحریم ها باعث شد تا بخشی زیادی از احکام معطل بماند و درصد تحقق برنامه کم شود.



سخنگوی کیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برنامه ششم توسعه ایده الی دیده شده بود، بیان کرد: مهترین رویکرد در مجلس یازدهم پیرو تدوین برنامه هفتم توسعه این است که ما باید به این برنامه به صورت واقعی نگاه کنیم.



این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در جریان تدوین برنامه هفتم توسعه به شوک های اقتصادی و فشارهایی که در آینده خواهیم داشت، توجه کنیم،ادامه داد:نگاه به برنامه هفتم توسعه باید بدین گونه باشد که چالش های پیش روی اقتصاد کشور و آن زیرساخت های ضعیفی که در کشور داریم و باعث می شود تا ضربه پذیر شویم، برطرف شود.



وی با بیان اینکه باید در برنامه هفتم توسعه از فرصت های اقتصادی کشور برای جهش اقتصادی بزرگ استفاده کنیم، تاکید کرد: باید در پنج سال آینده جهش بزرگی در اقتصاد کشور رخ دهد.



طغیانی با بیان اینکه متاسفانه فشارهای دهه 90 باعث شد تا ما از سند چشم انداز بیست ساله کشور عقب بمانیم، بیان کرد: بنابراین فرصت خوبی پیرو برنامه هفتم توسعه پیش روی کشور قرار دارد که بتوانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم چراکه حتما ظرفیت های خوبی در کشور برای تحول اقتصادی وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364443
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار