خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/21 - 12:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بدری تاکید کرد:

ضرورت رفع چالش واردات کامیون در دولت آینده

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی باید در کنار توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: اگر به یکی از این دو مولفه توجه کنیم مشکلات حل نشده و تحقق اهداف توسعه ای در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد.

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت توجه به توسعه همه جانبه حمل و نقل کشور، گفت: توسعه ترانزیت در کشور در گروی توجه به دو مولفه مهم است، ابتدا توجه به مسائل زیر ساختی مانند احداث فرودگاه و تجهیز آنها، خطوط ریلی، جاده های یکطرفه و موضوع دیگر نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقلی مانند هواپیما، لوکوموتیو و واگن قطار، اتوبوس و کامیون است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی باید در کنار توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: اگر به یکی از این دو مولفه توجه کنیم مشکلات حل نشده و تحقق اهداف توسعه ای در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: یکی از چالش های موجود در مسیر توسعه ناوگان جاده ای و تامین کامیون های مورد نیاز، عدم نا هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی در واردات است. در گذشته وظیفه واردات کامیون بر عهده وزارت راه بود که سال گذشته این امر به وزارت صمت واگذار شده و این وزارت خانه نیز به دلیل ایجاد سامانه جدید موضوع واردات را متوقف کرده و یا روند واردات بسیار کند پیش می‌رود. ضمن اینکه هم اکنون نیز مشکلات متعدد میان کامیون داران، وارد کنندگان کامیون و بانک مرکزی برای پرداخت تعهدات ارزی ایجاد شده است.

بدری خاطرنشان کرد: اگر توسعه ترانزیت را در یک بسته جامع نبنیم مشکلاتمان حل نخواهد شد. هم اکنون برای توسعه ترانزیت زمینی، باید کامیون هایی با استاندار روز دنیا در اختیار داشته باشیم تا امکان رقابت با کشورهای دیگر و شرکت های حمل و نقلی دنیا وجود داشته باشد. لذا وزارت راه در دولت آینده برای این موارد باید برنامه دقیقی ارائه کند. ضمن اینکه چالش واردات خودرو نیز باید رفع شود، چرا که هم اکنون وزارت راه نیاز را شناسایی کرده اما رفع مشکل در اختیار وزارت دیگر است/

 پایان پیام

  • کد خبر : 379363
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار