خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 14:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری:

صنعت پوشاک به تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته نیاز دارد

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: صنعت پوشاک باید به تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز مجهز شود و زمانی که اگر این مهم محقق شود از یک سو کیفیت محصولات تولیدی افزوده می‌شود و از سوی دیگر هزینه تمام شده تولید کاهش می‌یابد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلات پیش‌روی صنعت پوشاک، گفت: صنعت پوشاک باید به تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز مجهز شود و زمانی که این مهم محقق شود از یک سو کیفیت محصولات تولیدی افزوده می‌شود و از سوی دیگر هزینه تمام شده تولید کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تا جای ممکن مالیات بر ارزش افزوده بر پوشاک را حذف کرد با این اقدام انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در این صنعت افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: باید تسهیلات و امکانات لازم صنعت پوشاک تامین شود تا بتوان محصولات تولید شده را به بازارهای منطقه وارد کرد؛ انرژی ارزان قیمت و دستمزد پایین کارگران موجب شده که ما نسبت به سایر کشورها مزیت نسبی داشته باشیم و در صورتی که ابتکار و خلاقیت لازم را به کار ببریم، روزبه روز امکان تولید محصولات باکیفیت بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: باید از صنعت پوشاک به گونه‌ای حمایت شود که امکان رقابت با تولیدکنندگان کشورهای دیگر را داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380260
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار