خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 10:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کریمی:

صندوق ضمانت صادرات مشکلات صدور خدمات فنی مهندسی در بخش ضمانتنامه را رفع کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صندوق ضمانت صادرات مشکلات پیش‌روی صدور خدمات فنی مهندسی در صدور ضمانتنامه را رفع کند.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره صدور خدمات فنی مهندسی، گفت: صدور خدمات فنی مهندسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صادرات کشور است که در سال‌های اخیر رشد مناسبی نیز داشته است، با وجود اینکه برای صدور خدمات فنی مهندسی انجمنی تخصصی در کشور وجود دارد اما یک دستگاه دولتی به طور مشخص متولی این موضوع نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صدور خدمات فنی مهندسی در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های عمرانی مانند راهسازی، تولید مسکن، ساختمان‌سازی، سدسازی تا در حوزه صنعت مانند ساخت کارخانه، بازسازی پالایشگاه و... انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ایران برای توسعه صدور خدمات فنی مهندسی، تصریح کرد: بسترسازی برای کلیت صدور خدمات فنی مهندسی یکی از موضوعاتی است که باید  به صورت جدی پیگیری شود به این معناکه به طور مثال باید برای صدور ضمانت بانکی برای پیمانکاران در کشور مقصد سازوکار بانکی فراهم شود، همچنین مکانیزمی برای موضوع تعهد ارزی پیش‌بینی شود، جابه‌جایی و حمل و نقل تجهیزات و ماشین‌آلات نیز از دیگر مشکلاتی است که باید برای آن فکری اساسی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید به صورت کلی برای رفع مشکلات پیش‌روی صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه بانکی، ارزی، گمرکی و... اقدامات لازم انجام شود؛ صندوق ضمانت صادرات باید در این حوزه به صورت جدی ورود کند تا بتواند زحمات این عزیزان را تضمین کرده و این افراد با کمترین ریسک به کار خود عمل کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378002
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار