خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 13:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی کوچی:

شهرهای جدید باید در کنار سواحل ساخته شود/ احداث شهر جدید در کنار مراکز استان‌ها سرمایه کشور را هدر می‌دهد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شهرهای جدید باید در کنار سواحل و در مناطقی ساخته شود که امکان تامین آـب و اشتغال وجود داشته باشد گفـت: احداث شهر جدید در کنار مراکز استان‌ها سرمایه‌های کشور را هدر می‌دهد.

محمدرضا رضائی کوچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری خانه ملت؛ در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر مکان یابی برای ایجاد 24 شهر جدید، گفت: بنده با ایجاد شهرهای جدید در کنار مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ مخالف هستم و معتقدم شهرهای جدید باید کنار سواحل ساخت شوند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: شهرهای جدید باید در مکان هایی ساخته شود، که امکان تامین آب، اشتغال، تولید و صادرات فراهم باشد در غیر این صورت اگر شهرها مجدداً در کنار مراکز  استان‌ها ساخت شود و بازهم با مشکلات متعدد نظیر تامین آب شرب مواجه باشیم، ما مخالف هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید به سمت ساخت شهرهای جدید در سواحل و احیای بافت‌های فرسوده در مراکز استان‌ها حرکت کند، اظهار کرد: اگر غیر این امر رویکرد دیگری اتخاذ شود، قطعا موجب هدر رفت سرمایه های کشور خواهد شد. در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را مورد تاکید قرار داده و در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره کردیم. در بودجه سال آینده نیز این موارد را لحاظ خواهیم کرد./

پایان پیام

 

خبرنگار مهدی سعدی آرانی

  • کد خبر : 373405
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار