خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 15:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاکری:

شهرداری ها باید در رصد خانه‌های خالی همکاری کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شناسایی میدانی، خانه های خالی نشان دهنده این است که سامانه املاک و اسکان به خوبی کار نمی‌کند که در طرح ساماندهی اجاره املاک مسکونی که هفته آینده در صحن بررسی می‌شود، کاملا به آن اشاره کرده و مواردی برای بهبود وضعیت آن پیش بینی شده است.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص شناسایی 65 هزار واحد مسکونی خالی در شهر پردیس گفت:  با توجه به اینکه سامانه املاک اسکان هنوز تکمیل نشده به این آمار و ارقام ها نمی‌توان استناد کرد.



وی با اشاره به اصطلاح "خانه های خالی" عنوان کرد: خانه های خالی، یعنی خانه های که پایانه کار از شهرداری گرفته اند و آماده بهره برداری بوده اما خالی مانده اند این در حالی است که در برخی موارد به دلیل مشکلات حقوقی و عدم اتمام قرارداد پیمانکار انبوه‌سازان با وزارت راه و شهرسازی و وجود مطالبات وزارت نیرو  خانه ها خالی مانده اند و با توجه به اینکه خاصیت منفعت طلبانه نداشته شامل خانه های خالی نمی‌شوند. خانه‌ های خالی قلمداد می‌شوند که با هدف کسب سود و افزایش قیمت، احتکار شوند. لذا از مسئولان و رسانه درخواست دارم به مصداق خانه‌های خالی توجه کنند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: اما در پردیس و شهرها همانند آن ممکن است به دلیل نبود زیرساخت کافی و سایر مشکلات واحدها بلاتکلیف و بدون سکنه رها شده باشند که در این موارد باید اشکالات هر چه سریع تر بر طرف و خانه‌ها به صاحبانشان تحویل داده شود.



شاکری اضافه کرد: شناسایی میدانی خانه های خالی نشان دهنده این است که سامانه املاک و اسکان به خوبی کار نمی‌کند که در طرح ساماندهی اجاره املاک مسکونی که هفته آینده در صحن بررسی می‌شود، کاملا به آن اشاره کرده و مواردی برای بهبود وضعیت آن پیش بینی شده است.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده معتقدم شهرداری ها نیز باید در رصد خانه‌های خالی همکاری کنند و در صورت شناسایی و معرفی خانه های خالی از سکنه به وزارت راه از عوارض آنها استفاده کنند تا هرچه سریع تر خانه‌ها هدف شناسایی و به چرخه بازار برگردند و در عرضه و تقاضا نیز تعادل ایجاد شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361421
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار