خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/12 - 13:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
صالحی:

سیاست‌های دولت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید مداومت داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار ارز در شرایط آرامی قرار دارد،گفت:سیاست‌های دولت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید مداومت داشته باشد.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارهای تثبیت نرخ ارز از سوی دولت، بیان کرد: دولت تلاش هایی برای تثبیت نرخ ارز داشته است و در حال حاضر نرخ ارز ثباتی لازم نسبی را پیدا کرده است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر آن افت و خیزهای ارزی به معنای گذشته را نداریم، بیان کرد:دولت اگر بتواند همانند شرایط فعلی در زمینه دیپلماسی اقتصادی خوب عملکرد خوبی داشته باشد، مشکلات ارزی تا حدودی برطرف خواهد شد.



وی با اشاره به ارتباطات اقتصادی دولت با کشورهای حوزه خلیج فارس بیان کرد: در این بخش ما شاهد آزاد شدن برخی از پول های بلوکه شده بودیم که در صورت تداوم این رویکرد مشکلات ارزی برطرف خواهد شد و آثار خود را بر روی اقتصاد می گذارد.



این نماینده مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه همچنین  باید برنامه ریزی مناسبی از سوی سیستم بانکی درباره تثبیت نرخ ارز صورت گیرد، تاکید کرد: سیستم بانکی باید در تخصیص ارز، تخصیص عادلانه ارز به افراد و شرکت های مختلف  و کنترل واردات ارز در قبال صادارت نظارتی درستی داشته باشد.



عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بازار ارز در شرایط آرامی قرار دارد، بیان کرد: بنابراین سیاست های دولت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید مداومت داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367638
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار