خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 14:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
هادیان پور:

سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی ضعیف است/ صدور اسناد اراضی زراعی تسریع داده شود

نماینده مردم شازند در مجلس گفت:درحال حاضر شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز در بازار هستیم در کنار تامین نهاده‌های دامی به منظور تولید بیشتر گوشت سفید و قرمز باید واحدهای دامداری تعطیل و نیمه تعطیل فعال شوند..

هوشنگ هادیان پور نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اولویت های کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس دوازدهم، گفت:بخش آب یکی از اولویت ها و چالش های اصلی کشور است و باید در اولویت کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نیز قرار بگیرد زیرا الفبای آبادانی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ابعاد مختلف حوزه آب مانند احیای قنوات، انتقال آب، بازسازی کانال‌ها و اجرای آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی باید در دستورکار قرار بگیرد، ادامه داد: خرد و پراکنده شدن اراضی نیز یکی از چالش ها است و نیاز داریم تا با اصلاح قوانین موجود از جمله قانون ارث از کوچک شدن اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم. در حال حاضر بعد از فوت سرپرست خانواده اراضی بین وراث تقسیم می‌شود و با تداوم این روند اراضی کشاورزی خردتر می‌شوند و نمی‌توان برخی از طرح ها را بر روی آنها اجرا کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری تسریع در صدور اسناد اراضی زراعی نیز باید در دستورکار کمیسیون کشاورزی این دوره از مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، تصریح کرد: کشاورزان برای اخذ تسهیلات نیازمند ارائه وثیقه هستند و به دلیل نداشتن سند مجبور به ارائه اسناد املاک شهری می‌باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز یکی از اولویت ها است، عنوان کرد: اگر نهاده‌های دامی به میزان کافی تامین نشود با چالش‌هایی مواجه می‌شویم کما اینکه درحال حاضر شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز در بازار هستیم. در کنار تامین نهاده‌های دامی به منظور تولید بیشتر گوشت سفید و قرمز باید واحدهای دامداری تعطیل و نیمه تعطیل فعال شوند.

هادیان پور با بیان اینکه باید پیگیری ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای با هدف توسعه محصولات کشاورزی نیز در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، گفت: متاسفانه کشاورزی هراسی در کشور از قبل به راه انداخته شده و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار ضعیف است. اگر سرمایه گذاری و تسهیلاتی که به حوزه صنعت اختصاص پیدا کرده به بخش کشاورزی اختصاص داده می‌شد می‌توانست به میزان فروش نفت برای کشور ارز آوری داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379565
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار