خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 10:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاکری:

سازندگان از مشوق‌های نوسازی بافت‌های فرسوده مطلع نیستند/ لزوم اطلاع رسانی دقیق توسط وزارت راه و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس عمده مردم و شهرداری‌های از مشوق‌های وزارت راه برای نوسازی بافت‌های فرسوده مطلع نیستند، گفت: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده در جهت ساخت مسکن، مشوق‌های نوسازی باید گسترش پیدا کنند.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در خصوص وضعیت  مشوق های نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: سال گذشته مشوق‌های خوبی در جهت احیای بافت‌های فرسوده و نا کارآمد شهری از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب به خوبی اجرایی نشد.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه عمده مردم و شهرداری‌ها از مشوق‌های وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مطلع نیستند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده در جهت ساخت مسکن، مشوق‌های نوسازی باید گسترش پیدا کرده و به خوبی اطلاع‌رسانی شود.



وی ادامه داد: سازندگان، دائما در حال مقایسه صرفه اقتصادی ساخت مسکن در بافت فرسوده و مناطق برخوردار شهرها هستند و با توجه به گرفتاری‌هایی که برای تجمیع واحدهای بافت فرسوده دارند، سازندگان سرمایه‌گذاری در مناطق شمالی شهرها و مناطق برخورداری را ترجیح می‌دهند.



عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش مشوق‌های احیای بافت های فرسوده عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه سه مشوق برای نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه کردیم که امیدواریم در صحن علنی مجلس با تصویب نمایندگان و با تایید نهایی شورای نگهبان به مرحله اجرا برسد تا گام مثبت و بلندی در جهت احیای بافت‌های فرسوده شهری برداشته شود. /



 

  • کد خبر : 368694
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار