خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 09:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری:

سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید علم و تکنولوژی روز را به مزرعه منتقل کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نحوه برخورد با کشاورزان، فراهم کردن امکانات و ظرفیت‌ها شامل نهاده‌های مورد نیاز و تجهیزات مکانیزاسیون و انتقال علم تکنولوژی روز به مزرعه و ایجاد اشتغال نیز از مسئولیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اهمیت نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حوزه تولیدات زراعی و امنیت غذایی، گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی در کشور منحصر به فرد است و برای اجرایی کردن این ظرفیت‌ها باید از پتانسیل‌های تخصصی و علمی استفاده کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که اشرافیت بر نحوه تولید، بهره‌برداری و مشکلات آبی و خاکی دارد،ادامه داد: یکی از مجموعه‌هایی است که به خوبی می‌تواند حوزه تولید را مدیریت کند، نحوه برخورد با کشاورزان، فراهم کردن امکانات و ظرفیت‌ها شامل نهاده‌های مورد نیاز و تجهیزات مکانیزاسیون و انتقال علم تکنولوژی روز به مزرعه و ایجاد اشتغال نیز از مسئولیت‌های این سازمان است.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند کارهای بزرگی نجام دهد و فضایی را فراهم کند که بهره‌بردار با خیال راحت تولید و بازار نیز مدیریت شود. بنای ما بر این است تا از ظرفیت این سازمان استفاده و به جای تنظیم بازار حوزه تولید را تنظیم کنیم.

عسکری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در کف میدان حاضر و تولید را مدیریت کند، گفت: اگر بتوانیم تولید را کنترل کنیم بخش زیادی از مشکلات حوزه اشتغال و خام فروشی برطرف می‌شود و تلفات محصولات کشاورزی نیز کاهش پیدا می‌کند، با این اقدامات تولید کننده سود مناسبی دریافت و مصرف کننده نیز با قیمت مناسب محصولات زراعی را خریداری می‌نماید.

وی افزود: در برنامه پنجساله هفتم توسعه با بررسی احکام برنامه ششم توسعه که حدود 30 درصد از آن اجرایی شده است همه ایرادات، کاستی‌ها و نارسایی‌های حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را رفع کرده‌ایم.

عسکری با اشاره به اینکه ماموریت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز در احکام برنامه هفتم توسعه آورده شده است، ادامه داد: موضوع اصلی ما امنیت غذایی است و به همین دلیل باید تمامی ظرفیت‌ها را در تمام بخش‌ها عملیاتی و اجرایی کنیم. وجود سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند مشکلات موجود را برطرف کند در همین راستا مسیر را برای آنها هموار کرده‌ایم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381497
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار