خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/27 - 11:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
چراغی:

زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی پایانه مرزی چیلات فراهم شده است

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس، گفت: زیر ساخت‌های لازم از قبیل جاده دسترسی، فیبر نوری و امکانات برای راه اندازی پایانه مرز چیلات دهلران در طرف ایران فراهم شده است.

اسدالله چراغی نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یا خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص راه اندازی مرز چیلات، گفت:راه اندازی مرز چیلات دهلران یکی از مطالبات عمده و اساسی مردم دهلران است که سالیان سال است معطل مانده بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های لازم از قبیل جاده دسترسی، فیبر نوری و امکانات برای راه اندازی پایانه مرز چیلات دهلران در طرف ایران فراهم شده است، ادامه داد: تا حدود شش ماه قبل این پایانه مرزی توسط استاندار میسان عراق تایید نشده و برای بازکردن آن موافقت نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه طی سه ماه اخیر با پیگیری های انجام شده با وزیر کشور عراق، استاندار میسان عراق و مسئولین عراقی و در سفر به استان میسان توافقی صورت گرفت، عنوان کرد: طرف عراقی مشتاق هستند که مرز چیلات دهلران به بهره برداری برسد و مقرر شده است که مسئولین محلی میسان؛ مسئولین کشور عراق را مجاب کنند.

چراغی گفت: در روزهای گذشته قبل کارشناسان عراقی در دهلران حضور پیدا کردند و خوشبختانه روند به خوبی طی شده است با توجه به زیرساخت های نفتی، کشاورزی و پتروشیمی این پتانسیل برای راه اندازی پایانه مرزی جدید در غرب کشور وجود دارد.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی (ع) روزانه ده هزار نفر از جاده اندیمشک به مهران تردد می‌کنند اما جاده ظرفیت این میزان تردد را ندارد، افزود: از طریق مرز چیلات فاصله بین دهلران تا میسان عراق 45 کیلومتر است و دسترسی‌ها را برای زائرین آسان می‌کند و روند صادرات را تسهیل می‌کند.

وی اضافه کرد: مسئولین وزارتخانه های امور خارجه و امور اقتصاد و داریی در زمینه راه اندازی مرز چیلات تمامی ظرفیت خود را به کار بگیرند زیرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است./

پایام پیام

  • کد خبر : 382330
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار