خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/22 - 10:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رسوب منابع مالی در وزارت خانه‌های راه و نیرو/ امکان بهره مندی از منابع مالی وزارتخانه‌ها برای تکمیل پروژه‌های عمرانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت :رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقداست، در وزارت راه و شهرسازی و نیرو منابع مالی رسوب شده که می‌توان از آن برای تکمیل پروژه های عمرانی استفاده کنند.

عبدالجلال ایری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ، با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های عمرانی گفت: تکمیل طرح های عمرانی یکی از موضوعات بسیار مهمی و تاثیر گذار در توسعه کشور بوده که به دلیل ناتوانی دولت‌ها در تامین منابع مالی این مهم بخش کثیری از آنها نیمه تمام مانده است.



نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس تاکید کرد: با وجود راه‌های مختلفی که برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده کماکان با چالشی جدی در این حوزه مواجه هستیم. استفاده از تهاتر نفت، جذب سرمایه‌گذار خارجی و بهره مندی از ظرفیت بانک‌ها و امکانات بخش خصوصی و مولدسازی دارایی‌ها گزینه های پیش روی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جلسه ای که اخیراً با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم، وی معتقد بود، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو با رسوب منابع مالی مواجه هستند و می‌توانند برای تکمیل پروژه های عمرانی خود از آن استفاده کنند که متاسفانه مورد غفلت قرار می‌گیرد.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه وزارت راه و نیرو باید از ظرفیت های موجود خود کمال استفاده را داشته باشد؛ عنوان کرد: مسئولان مربوطه باید در این خصوص توضیح دهند که منابع مالی مذکور چه میزان بوده و به چه دلیل تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است و اگر موانعی در پیش روی آنها به لحاظ قانونی وجود دارد به مااعلام کنند تا از طریق مجلس کمک کرده و گره‌گشایی کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368023
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار