خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 16:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری:

رایزنی با کشور ترکمنستان برای بازگشایی بازارچه‌ مرزی گمیشان/ تبادلات تجاری دو کشور رونق می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طی رایزنی با ترکمنستان مقرر شد ضمن بازگشایی بازارچه‌های مرزی و حسنعقلی گمیشان،صادرات خدمات فنی و مهندسی و سایر تبادلات تجاری افزایش پیدا کند.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به سفر خود به ترکمنستان و عقد قرارداد در حوزه‌های مختلف گفــت: در این سفر قراردادهای بسیار خوبی منعقد شد که ارزش آن به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد. یکی از این قراردادهای افزایش واردات گاز از سوی ترکمنستان به ایران و در قبال آن تهاتر در حوزه های مختلف است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق اولیه برای صادرات ۱۴۰ میلیون دلار تجهیزات برق به ترکمنستان ادامه داد: با توجه به اینکه کالاهای صنعتی و ساختمانی کشورمان در بازار ترکمنستان مشتریان خوبی دارد، توافقاتی برای افزایش تعداد نمایشگاه‌ها و رونق صادرات در این حوزه انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که برای مردم مرزنشین در مناطق شمال غربی استان گلستان بسیار مهم و اثر بخش است بازگشایی بازارچه مرزی حسنقلی گمیشان بود که به رونق اقتصاد مردم این منطقه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

ایری اضافه کرد: توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه یکی از سیاست های بسیار خوب دولت سیزدهم بوده که موجب بهبود وضعیت معیشتی مردم مرزنشین و در نتیجه افزایش جمعیت در این مناطق می‌شود که به دنبال آن امنیت منطقه نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. در راستای همین سیاست نیز بنده از سوی مجلس و کمیسیون عمران وزیر راه را در سفر ترکمنستان همراهی کردم. بی تردید عقد قراردادهای متعدد اقتصادی اثر بخشی بسیار خوبی برای کشور و مردم استان گلستان و شهرهای مرزی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل هوایی و نیز تکمیل خطوط جاده‌ای و ریلی نویدبخش توسعه تبادلات تجاری و آینده ای روشن برای تقویت ارتباطات دو کشور است./

پایان پیام

 

 

خبرنگار مهدی سعدی آرانی

  • کد خبر : 371751
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار