خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 14:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفی:

رئیس‌جمهور به بازار پرالتهاب سکه و ارز ورود کند/نگرانی بزرگی پیرامون کوچک‌تر شدن سفره مردم وجود دارد

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور به بازار پرالتهاب سکه و ارز ورود کند، گفت: کوچک‌تر شدن سفره مردم نگرانی بزرگی است که به اقدام عاجل دولت و رئیس‌جمهور نیاز دارد.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تلاطم‌های بازار دلار و سکه، گفت: اگرچه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای خوب عمل کرد اما اکنون نگرانی‌های پیرامون قیمت ارز و سکه وجود دارد چراکه تجربه نشان داده تلاطم‌های پیرامون قیمت ارز و سکه بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد و بازارهای موازی را متلاطم می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه آقای فرزین نیز به‌عنوان رئیس بانک مرکزی در ابتدای آغاز به کار توانست ثبات خوبی در بازار ارز ایجاد کند اما این ثبات و تسلط به بازار طی چند ماه اخیر دچار مشکل شده است، البته درصورت اجرای قانون واردات خودروهای دست دوم، امروز شاهد این وضعیت نبودیم چراکه پیام مثبتی برای جامعه و بازار داشت و جلوی رانت خودورسازها را می‌گرفت.

وی با اشاره به جلسه مشترک اخیر میان دولت و مجلس و تاکید بر حل مشکلات اقتصادی مردم در این جلسه، افزود: انتظار است رئیس‌جمهور به بازار پرالتهاب سکه و ارز ورود کند چراکه کوچک‌تر شدن سفره مردم نگرانی بزرگی است که به اقدام عاجل دولت و رئیس‌جمهور نیاز دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به التهابات سیاسی منطقه و تاثیر آن بر بازارهای اصلی کشور همچون ارز و سکه، مطرح کرد: به‌یقین بخشی از این مشکلات ناشی از فضاسازی و التهاب است چراکه تغییری در سبد تقاضا ایجاد نشده و همچون گذشته است، بنابراین فضاسازی‌ها به بازار التهاب می‌دهد اما با این وجود نیازمند ورود دقیق‌تر دولت برای کنترل بازار هستیم./

پایان پیام  

  • کد خبر : 377268
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی