خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 09:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تاجگردون :

رئیس و دادستان دیوان محاسبات باید تعامل خوبی را با مجلس در راستای امور نظارتی داشته باشند/ کمیسیون برنامه و بودجه در انتخاب کاندیداهای نهایی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات تابع یکسری اصول فنی بود

رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته دیوان محاسبات و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه در انتخاب کاندیداهای نهایی جهت ریاست و دادستانی دیوان محاسبات، تابع یک سری اصول فنی بود.

تاجگردون

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند طی شده در رابطه با معرفی کاندیداهای تصدی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس، گفت: یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه تایید و به عبارتی معرفی کاندیدای رئیس و دادستان دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم «گچساران و باشت» با بیان اینکه بعد از اعلام آگهی داده شده، ۲۹ متقاضی برای کرسی ریاست و ۲۳ داوطلب برای کرسی دادستانی دیوان محاسبات ثبت نام کردند، ادامه داد: بر اساس فعالیت فشرده کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه،همه متقاضیان به این کمیسیون رجوع کرده و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نهایت این کمیته ۴ متقاضی را برای بخش ریاست دیوان و چهار نفر را برای بخش دادستانی دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد و می‌بایست کمیسیون برنامه بودجه دو نفر را در بخش ریاست و دو نفر را در بخش دادستانی به صحن علنی مجلس معرفی می کرد، از این رو این اقدام از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار گرفت و گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه شد.

وی با اشاره به رویکردهای کمیته دیوان محاسبات و همچنین کمیسیون برنامه بودجه در انتخاب نامزدهای رئیس و دادستان دیوان محاسبات گفت: کمیته دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه در این بخش در حقیقت به موضوعات فنی توجه جدی داشت همچنین کمیته و کمیسیون به افراد فنی که در داخل دیوان محاسبات و کسانی که رشد یافته دیوان محاسبات هستند و می توانند اعتماد را کسب کنند، توجه داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتخاب کاندیداهای نهایی جهت ریاست و دادستانی دیوان محاسبات، کمیسیون تابع یک سری اصول فنی بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: تقریباً ۲۸ الی ۲۹ داوطلب تصدی ریاست بر دیوان محاسبات متقاضی بودند لذا به واقع انتخاب بین این همه افراد که برخی از آنها از جمله نمایندگان و از اعضای هیات دولت محترم بودند،انتخاب سخت و ساده‌ای نبود؛همچنین رویکرد تعاملی همه این داوطلبان با کمیسیون و کمیته مربوطه مناسب بود. با این حال مهم این است که نامزدهای نهایی بتواند تکالیف خود را به نحو مطلوبی انجام دهد و یک تعامل خوبی را  با مجلس در جهت نظارت داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380915
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار