خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 11:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شکرالهی:

دولت و مجلس باید فکری برای ابرچالش ناترازی انرژی کنند

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، جازموریان، منوجان و رودبار جنوبدر مجلس با تاکید بر اینکه کاهش ناترازی انرژی باید اولویت مجلس و دولت باشد، گفت: ناترازی انرژی در حال تبدیل شدن به یک ابرچالش برای کشور است که اقتصاد، تولید و حتی امنیت جامعه را به خطر خواهند انداخت.

منصور شکرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ناترازی شدید انرژی در کشور درباره موضوعات مهم حوزه انرژی که باید در اولویت کاری مجلس دوازدهم قرار گیرد، گفت: یکی از دغدغه‌های دولت و مجلس باید کاهش ناترازی انرژی باشد چراکه این مسئله در حال تبدیل شدن به یک ابرچالش برای کشور است که اقتصاد و تولید و حتی امنیت جامعه را به خطر خواهند انداخت.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، جازموریان، منوجان و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این اوصاف برای عبور از این مشکل باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد، این در حالی است که مشکل ناترازی صرفا با تولید بیشتر حل نخواهد و باید بهینه‌سازی را نیز که به قانون تبدیل شده جدی گرفت.

وی با اشاره به واردات بنزین که اعتبارات بسیاری را به خود اختصاص داده و از کشور خارج می‌کند، مطرح کرد: آن روز که مجبور شویم برق و گاز را نیز وارد کنیم چندان دور نیست، بنابراین کاهش ناترازی انرژی باید نه تنها اولویت کمیسیون انرژی مجلس بلکه کل مجلس دوازدهم و دولت پیش رو باشد./

پایان پیام  

  

 

 

 

 

 

  • کد خبر : 379609
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار