خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 12:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
موسوی:

دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد/تشکیل سازمان بازرگانی از پاسخگویی به مجلس ممانعت می کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد،تشکیل سازمان بازرگانی از پاسخگویی به مجلس ممانعت می کرد.

سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی بیان کرد: دولت لایحه ای را با عنوان تشکیل سازمان بازرگانی به مجلس ارائه کرده بود که روز گذشته با فوریت بررسی آن با مخالفت نمایندگان مواجه شد.



وی با بیان اینکه علت مخالفت نمایندگان با لایحه مذکور پرهیز از ایجاد نهادی مرتبط با امور بازرگانی در دولت نیست، گفت: به واقع دولت و ساختارهای ایجاد شده در آن باید به معنای واقعی به مردم پاسخگو باشند.



این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین اگر دولت می خواهد در کنار پاسخگویی به مردم ، مشکلات بخش بازرگانی و مخصوصاً دهک‌های پایین جامعه را حل کند، باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختارهای ایجاد شده در دولت باید پاسخگوی مجلس باشند، بیان کرد: بنابراین اگر سازمان بازرگانی تشکیل شود، این سازمان پاسخگوی مجلس نخواهد بود و نظارت موثری شکل نمی گیرد.



نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: به واقع اگر دولت اصرار به فعالیت ها در بخش بازرگانی دارد باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد، بنابراین اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، وزیر بازرگانی هم از مجلس باید رأی اعتماد بگیرد و باید به مجلس پاسخگو باشد. در صورت ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت، احتمالا مجلس شورای اسلامی با آن مخالفتی نخواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360267
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار