خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 17:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
توسلی:

دولت در اختصاص وام‌های مربوط به مشاغل خرد کوتاهی می‌کند/وظیه دولت حمایت از مردم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در اختصاص وام‌های مربوط به مشاغل خرد کوتاهی می‌کند، گفت: برخی از مسئولان معتقدند تزریق این منابع در کشور منجر به افزایش تورم می‌شود!

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کوتاهی در تسهیلات خرد مشاغل خانگی، گفت: اگرچه دولت اعتبارات قابل ملاحظه‌ای در این رابطه در نظر گرفت اما به یقین با توجه به حجم بالای بیکاری این اعتبار کافی نیست چراکه بسیاری از افراد در شهرهای کوچک و روستاها توان راه‌اندازی مشاغل بزرگ را نداشته و تنها با راه‌اندازی یک کارگاه کوچک صرفا چند نفر در آن مشغول به کار می‌شوند و مثلا فرش‌بافی می‌کنند.



نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در اختصاص وام‌های مربوط به مشاغل خرد کوتاهی می‌کند، ادامه داد: متاسفانه دولت و بانک‌ها تعامل خوبی با هم ندارد و باوجود ارائه گزارش‌های خوب ازسوی دولت در این زمینه اما در عمل و میدان خروجی قابل تعاملی دیده نمی‌شود.



وی با اشاره به دیدگاه برخی از مسئولان مبنی بر اینکه تزریق این منابع در کشور منجر به افزایش تورم میشود، اظهار کرد: به هیچ عنوان چنین دیدگاهی را قبول ندارم چراکه تزریق این منابع به دلیل ناچیز بودن منجر به افزایش تورم نخواهد شد و وظیفه حاکمیت حمایت از مردم است.



توسلی مطرح کرد: به‌عنوان عضو کمیسیون اقتصادی که مستقیما با بانک‌ها در ارتباط است از وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و روئسای بانک‌ها می‌خواهم در پرداخت وام‌های خرد سختگیری نکنند، هرچند تعداد ضامن‌ها و شروطی که بانک‌ها برای مردم می‌گذارند مسئله دیگری است که باید به آن نیز توجه کرد./



پایان پیام     

  • کد خبر : 368587
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار