خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 08:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال:

دولت برای تامین مسکن کارگران برنامه کوتاه مدت ارائه کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: دولت برای تامین مسکن کارگران و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی و رهن و اجاره آنها، برنامه کوتاه مدت ارائه کند.

رسول فرخی میکال در گفت‌و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص ضرورت ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و گفت: در سال‌های اخیر، به دلیل کم‌توجهی به ساخت مسکن، شاهد برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن بودیم و همین امر موجب افزایش سرسام آور قیمت‌‌ها شد به نحوی که خرید خانه و حتی رهن و اجاره نیز برای مردم به ویژه اقشار کم درآمد به رویا تبدیل شده است.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم اکنون هزینه تامین مسکن بیش از 60 درصد سبد درآمدی خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد و رشد سرسام آور اجاره بها موجب شده مستاجران حتی پس از عقد قرار داد اجاره و یا تمدید قرار داد، نگران وضعیت سال بعد خود باشند و هیچ امکانی برای برنامه ریزی مالی خود نداشته باشند.



وی افزود: هزینه‌های سرسام آور تامین مسکن موجب شده خانواده ها از آموزش، پوشاک و تفریح خود و فرزندانشان کاسته و آن را صرف هزینه های مرتبط با سرپناهشان کنند. تداوم این وضعیت موجب بروز بحران‌های متعددی در خانواده ها و سپس در جامعه می‌شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد: به نظر می‌رسد در کنار ساخت مسکن به عنوان یک برنامه بلند مدت برای ساماندهی بازار ملک باید برنامه های کوتاه مدتی را نیز در دستور کار دولت داشته باشیم. همچنین تدابیر دقیق تری باید برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد و قشر کارگر جامعه که کمرشان زیر بار هزینه ها خم شده و درآمدشان کفاف هزینه ها و گرانی ها را نمی‌دهد، داشته باشیم.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت برای حل مشکل کارکنان و کارگران جامعه و افرادی که تحت حمایت نهادهای حمایتی قرار دارند و همچنین افرادی که به هر دلیلی تحت حمایت هیچ نهادی نیستند ولی اوضاع اقتصادی خوبی ندارند، برنامه جدی برای تسهیل رهن و ا جاره بها مسکن آنها تدبیر نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 368456
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار