خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/25 - 13:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فلاحی خبر داد:

دستور وزیر صمت برای پیگیری انتقال سریع بازار بنکداران و موضوعات منطقه اقتصادی جهان آباد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از دستور اکید وزیر صمت به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی برای پیگیری موضوعات منطقه اقتصادی جهان‌آباد و انتقال سریع بازار بنکداران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی با بیان اینکه در جلسه‌ با وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پیگیری‌ موضوعات متعددی در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه تولید خودروی داخلی و نیز واردات خودروی کارکرده خارجی زیر ۵۰۰۰ داشتیم، گفت: در گذشته نشست‌های متعددی را با حضور ۱۵ نفر از نمایندگان در حضور مهندس منصوری؛ معاون اجرایی ریاست جمهوری برگزار کردیم که در نهایت به ارائه لایحه واردات خودرو دست دوم زیر ۵۰۰۰ و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی منجر شد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که هم در دوران وزرای قبلی و فعلی صمت دنبال کردیم موضوع ساخت خودروهای خارجی در داخل کشور بود و از قبل هم نماینده شرکت میتسوبیشی ژاپن در این خصوص رایزنی‌هایی را با دکتر فاطمی‌امین داشته و این بار وزیر محترم صمت چند موضوع را مطرح کرده که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.



فلاحی تصریح کرد: مقرر شد تا با بازدید از ظرفیت‌های موجود با توجه به اهمیت آن بررسی‌های بیشتری انجام گیرد و با استقبال خوب وزیر محترم صمت از نمایندگان و مشاوران شرکت عمانی منتظر نتایج مثبتی هستیم.



وی با بیان اینکه در قسمت اول که قرار بود پیرامون خودروسازی مذاکراتی انجام شود، اظهار کرد: در صورت توافق و با توجه به ظرفیت‌های موجود در همدان تلاش می‌کنیم تا انشاالله این کار تحقق یابد و مقرر گردید در جلسه دیگر با حضور آقای منطقی درخصوص این مهم مذاکراتی انجام و پیگیری شود.



فلاحی ابراز امیدواری کرد: پیگیر هستیم تا بتوانیم این ظرفیت بسیار زیاد اشتغالزایی را در همدان مستقر کنیم که نتایج بسیار خوبی در رابطه با توسعه استان در پی خواهد داشت و انشاالله به زودی انجام گیرد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص موضوع بعدی مذاکرات در این نشست مطرح شده، عنوان کرد: مورد دیگری که حائز اهمیت است درباره پیگیری امور جوانانی بود که تولید ماشین‌آلات برقی انبارگردانی بود، گفت: از مدت‌ها قبل پیگیر مسئله هستند و متاسفانه به دلیل عدم اختصاص زمین در منطقه اقتصادی جهان‌آباد معطل شده‌اند و با اینکه شعار این بندر خشک، سال‌هاست که گوش خیلی‌ها را کر کرده، ولی هنوز تعیین تکلیف نشده است.



فلاحی تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم منطقه محروم فامنین دو بار درخواست ارائه گزارش از وزیر محترم؛ دکتر عبدالملکی داشته‌ایم و هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم آقای وزیر در همان زمان پیگیر این قضیه شدند که چرا جهان‌آباد دچار این مشکل شده و متاسفانه از این ظرفیت بسیار ناب در استان به‌ویژه در جهت رفاه مردم منطقه محروم فامنین بهره‌گیری و استفاده نشده است؟! 



وی با اشاره به اینکه ما قبلاً به تعدد و کرات در جهت بهینه‌سازی شرایط این منطقه ویژه اقتصادی تلاش کرده‌ایم، تصریح کرد: در موضوعات انتقال پساب با استفاده از ماده ۵۶ بانک‌ها که اعتباری نداشت و نهایتاً از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری ۶۰ میلیارد به این امر اختصاص داده شد و متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.



فلاحی در ادامه نشست با وزیر صمت خبر داد: دسته سومی که درخواست دیدار با وزیر محترم را داشتند، نمایندگان بنکداران همدان بودند که مهمترین بخش خصوصی ۱۰ هزار میلیارد سرمایه خود را در این پروژه هزینه کرده‌اند.



نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود این پروژه در سال ۱۴۰۱ افتتاح شود، یادآور شد: متاسفانه درحال حاضر به‌خاطر دخالت‌های سیاسی برخی، هنوز هم با پیگیری‌های متعدد و اینکه یکسال از این قضیه می‌گذرد و سرمایه بخش خصوصی معطل مانده و برخی از خدمات به دلایل همان دخالت‌های سیاسی!! هنوز ارائه نشده است و با توجه به مذاکرات انجام شده و براساس تاکیدات وزیر محترم صمت مقرر گردید که مدیرعامل محترم شرکت شهرک‌ها دو موضوع مهم منطقه اقتصادی جهان‌آباد و پروژه بنکداران را در راستای انتقال سریع بازار پیگیری و حل کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373137
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار