خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/11 - 16:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مفتح:

درآمد مردم با هزینه‌هاشان مطابقت ندارد/ سیاست‌های دولت آینده باید موجب آرامش اقتصادی در زندگی مردم شود

سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: باید عمده درآمدهای مردم با هزینه‌هاشان مطابقت داشته باشد و نباید شرایط اینطور باشد که کارمندان ما هر ماه با کسری درآمد مواجه شده و توانایی پرداخت هزینه‌های عادی زندگی خود را نداشته باشند.

محمد مهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت آینده باید رفع بسیاری از مسائل معیشتی را مدنظر خود قرار دهد، ادامه داد: دولت باید به دو بعد از مسائل و مشکلات اقتصادی به جد ورود کند؛ نخست مسائل فوری و دوم مسائل بلند مدت. از این رو دولت نباید مسائل بلند مدت را پشت گوش انداخته و از همین ابتدا باید بررسی مسائل را کلید بزند تا نتایج این مسائل هم نمایان شود.

 نماینده مردم« تویسرکان » در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مسائل اقتصادی کشور ضرورت اقدامات فوری دولت را طلب می‌کند، ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر نرخ تورم نرخ بسیار بالایی است و مشکلات معیشتی زیادی را برای مردم به دنبال داشته است.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موجب افزایش نرخ تورم زندگی مردم با اشکالاتی مواجه شده است تاکید کرد: از این رو درآمد مردم با هزینه‌هاشان مطابقت ندارد و البته تنها راه حل آن، اضافه کردن درآمدها نیست چرا که ممکن است هرگونه افزایش درآمد مجدداً ما را با افزایش تورم و همچنین رشد نقدینگی مواجه کند.

مفتح تاکید کرد: مردم به واقع از دولت می‌خواهند تا درآمدهایشان با هزینه‌هایشان مطابقت داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های دولت آینده باید موجب آرامش اقتصادی در زندگی مردم شود، ادامه داد: باید عمده درآمدهای مردم با هزینه‌هاشان مطابقت داشته باشد و نباید شرایط اینطور باشد که کارمندان ما هر ماه با کسری درآمد مواجه شده و توانایی پرداخت هزینه‌های عادی زندگی خود را نداشته باشند.

 مفتح در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ ارزش پول ملی در تصمیم گیری‌های اقتصادی دولت آینده، بیان کرد: متاسفانه ارزش پول ملی بسیار کاهش پیدا کرده و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و دولت باید برای افزایش ارزش پول ملی تلاش جدی کند.

وی با بیان اینکه دولت برای رسیدن به یک ثبات اقتصادی حتماً باید ده‌ها اقدام زیربنایی و موثر را انجام دهد، ادامه داد: دولت باید در راستای بهبود ثبات اقتصادی، زیرساخت‌ها را اصلاح کرده و رشد تولید را مد نظر قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت آینده باید در حوزه اقتصاد و به ویژه تامین درآمد مردم، جهت بهبود هزینه‌های زندگی تلاش کرده تا این درآمدها با هزینه‌ها مطابقت داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380187
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار