خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 16:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاکری:

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی و به زیان متقاضیان است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن، غیر قانونی بوده و به ضرر متقاضیان تمام می‌شود، از مردم، مشاوران املاک، مسئولان سازمان تعزیرات و وزارت راه خواست تا اجازه خرید و فروش را که به افزایش قیمت مسکن منجر می‌شود، را ندهند.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی گفـت: دولت برای واگذاری و عرضه مسکن های حمایتی به متقاضیان، شرایط و معیارهایی را تعیین کرده که هدف آن هم حفظ حقوق افراد واجد شرایط است، از جمله این شرایط عدم واگذاری واحدهای مسکونی ساخته شده و یا امتیاز آن به مدت 10 سال است که البته در قانون ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی نیز به آن اشاره و تاکید شده است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: موضوع ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در موافقت‌نامه و قرارداد میان متقاضی مسکن ملی و واگذار کننده درج شده است لذا نقض آن غیر قانونی بوده و امکان واگذاری آن نیز وجود ندارد و در صورت چنین کار غیر قانونی امکان ثبت و انتقال قطعی نیست.

شاکری اظهار کرد: بنابر این انتظار داریم مشاوران املاک هم کمک کنند تا قیمت‌های کاذبی برای واحدهای مسکونی حمایتی ایجاد نشود چرا که در نهایت متقاضیان این واحدها متضرر خواهند شد و علاوه بر اینکه بند (ج) آنها قرمز شده و از دریافت امتیاز دولتی مسکن محروم می‌شوند، صاحب خانه هم نمی‌شوند.  

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: متقاضیان واجد شرایط که صاحب امتیاز شدند در کنار مشاوران املاک، سازمان تعزیرات و مسئولان وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند تا شاهد خرید و فروش غیر رسمی امتیازات مسکن‌های ملی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن نباشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378031
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار