خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/28 - 10:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی مطرح کرد:

حضور در بازارهای جدید راه‌کار خروج سیب زمینی‌کاران از بحران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کمیسیون کشاورزی پیگیری های لازم را انجام داده تا نشستی را با حضور معاونین مربوطه وزارتخانه‌های امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به منظور حضور در بازارهای هدف جدید صادرات سیب زمینی برگزار کند و مشکلات کشاورزان سیب زمینی کار برطرف شود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سیب زمینی باقی مانده روی دست کشاورزان، گفت: سال گذشته در فصل زمستان قیمت پیاز و سیب زمینی مناسب بود به همین دلیل با توجه به آنچه در دنیا مرسوم است و بدون توجه به هشدارهای وزارت جهاد کشاورزی در تمامی استان‌ها برخی از کشاورزان اقدام به کشت سیب زمینی کردند.



نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  قیمت سیب زمینی در فصل بهار به میزانی کاهش پیدا کرد که برای دلالانی که محصولات را خریداری و در سردخانه ها نگهداری می‌کردند فروش آن صرفه اقتصادی نداشت و تمامی این محصولات با توجه به گذراندن دوره خواب به عنوان بذر کشت شدند.



وی با تاکید بر اینکه تولید سیب زمینی به میزانی زیاد است که قیمت آن درحال حاضر به 5 هزار تومان رسیده و هزینه برداشت و نگهداری در سردخانه را پوشش نمی‌دهد، عنوان کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه موظف است در اسرع وقت به دنبال بازار هدف صادرات سیب زمینی باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: کمیسیون کشاورزی پیگیری های لازم را انجام داده تا نشستی را با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، معاون توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور حضور در بازارهای هدف جدید صادرات سیب زمینی برگزار کند تا مشکلات کشاورزان سیب زمینی کار برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373242
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار