خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/22 - 10:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری با اشاره به عملکرد تبصره 18 لایحه بودجه سال 1402؛

حساب ملی پیشرفت و عدالت استان ها منابعی ندارد / عملکرد منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه اجتماعی در بودجه قابل قبول نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:درجریان تبصره 18 لایحه بودجه سال 1402 مقرر بود تا «حساب توسعه و عدالت استان ها» به منظور اشتغال پایدار ایجاد شود که باید گفت این حساب ها افتتاح، ولی منابع آن تاکنون تامین نشده است.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود پیرو  عملکرد تبصره های 16 و 18 لایحه بودجه سال 1402  که به مبحث ارائه تسهیلات به جوانان و ایجاد اشتغال پایدار می پردازد، گفت: منابعی برای ارائه تسهیلات به زوجین، جهت ازدواج و فرزندآوری در تبصره 16 لایحه بودجه منظور شده بود اما  متاسفانه عملکرد این تبصره و با گذشت هفت ماه از سال، قابل قبول نیست.



وی با بیان اینکه مسائل مالی دولت باعث شد تا این تبصره از سوی دولت به درستی عملیاتی نشود، بیان کرد: منابع این تبصره از محل درآمدها و هزینه های بودجه و منابع سیستم بانکی پیش بینی شده بود.



این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد تبصره 18 لایحه بودجه سال 1402 گفت:در تبصره 18 لایحه موضوع ایجاد اشتغال پایدار از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها مدنظر بود و منابعی برای این مهم پیش بینی شده بود که متاسفانه خیلی عملکرد این بخش هم قابل قبول نیست.



قادری تاکید کرد: در این تبصره نوعا باید از طریق نهادهای حمایتی، اشتغال قشر کم درآمد جامعه مد نظر قرار می گرفت که شرایط اجرای این تبصره هم خیلی قابل قبول نبود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:برخی از منابع اجرای دو تبصره 16 و 18 بودجه از سال قبل هم پرداخت نشده و به نوعی انباشته شده که باید این منابع نیز تخصیص داده شود.



این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع درجریان تبصره 18 لایحه بودجه مقرر بود تا حساب توسعه و عدالت استان ها  به منظور اشتغال پایدار ایجاد شود که باید گفت این حساب ها افتتاح، ولی منابع آن تاکنون تامین نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371394
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار