خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/20 - 16:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
پورابراهیمی:

جدول زمان بندی تکمیل کریدور شمال-جنوب توسط سرمایه گذاران ایرانی و روسی بزودی ارائه خواهد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست خود با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه را تشریح کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره  به جزئیات نشست خود با دستیار ویژه  رئیس جمهور روسیه که صبح امروز در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار روسای دو کشور ایران و روسیه بوده و در سفر اخیر رئیس جمهور روسیه نیز مد نظر قرار گرفت، موضوع بحث تقویت و راه اندازی و تکمیل کریدرو شمال - جنوب بود که بتواند هم موضوع تجارت در ایران و هم همکاری تجاری با کشورهای منطقه به ویژه روسیه را عملیاتی کند.



وی ادامه داد: در راستای این مهم امروز ما شاهد سفر و حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و یک تیم تخصصی اقتصادی به کشور بودیم. دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه همچنین در طی  دو روز ملاقات هایی را با معاون اول رئیس جمهور،وزیر راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشت لذا امروز هم ما در مجلس میزبان دستار ویژه رئیس جمهور روسیه و تیم تخصصی همراه بودیم.



پورابراهیمی با اشاره به  اهداف نشست مشترک با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و تیم تخصصی همراه، بیان کرد: ارتقای همکاری اقتصادی از مسیر حوزه پارلمانی و مجلس یکی از اهداف مهم این نشست محسوب می شود.



وی تاکید کرد: همانطور که مستحضرید اتفاق مهمی در حال اجرایی شدن است و آن حضور بخش خصوصی برای تکمیل کریدور شمال - جنوب است که مسیر ترانزیتی بین اروپا و اسیا را از مسیر ایران تکمیل کند و این مسئله مورد استقبال کشورهای منطقه هم  قرار گرفته است.



پورابراهیمی ایجاد ظرفیت های جدید در منطقه چابهار، ایجاد بندر خشک و مرکز لجستیک در مرکز ایران و همچنین ایجاد ظرفیت هایی موجود در حوزه شمال را برای تکمیل خطوط مرتبط با اجرای این مسیر کریدوری مهم قلمداد کرد و گفت:پیش بینی ما این است که با توافقات انجام شده شاهد اجرای عملیات مهم تکمیل و اجرایی شدن خط کریدور شمال - جنوب ایران باشیم.



وی با اشاره به برنامه زمان بندی اجرای این پروژه بیان کرد:برنامه زمان بندی اجرای این پروژه قرار است از سوی دو کشور ارائه شود. همچنین ما در جمع بندی که امروز با  دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه داشتیم مقرر شد تا موضوع همکاری پارلمانی بین ایران و روسیه در ارتباط با اجرای توافقات اقتصادی مدنظر قرار گیرد.



پورابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت قوانین و مقررات وضع شده در جذب سرمایه گذاری خارجی به واسطه اهمیت موضوع باید به شکل کامل و جامع عملیاتی شود، تاکید کرد:  جدول زمان بندی مرتبط با پروژه مذکور توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی دو کشور ظرف یک ماه آینده ارائه خواهد شد و مجلس هم به عنوان ناظر و پشتیبان بر این عملیات اقتصادی، ان شاءالله در این زمینه ایفای نقش خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359774
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار