خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 15:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سعیدی مبارکه نشست کمیسیون صنایع را تشریح کرد

جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و برقراری عدالت آموزشی مهم‌ترین محور برنامه‌های کاظمی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون متبوعش خبر داد.

زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست عصر امروز( سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن به حضور علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقطه نظرات اعضای کمیسیون صنایع و معادن، ادامه داد: ضرورت حفظ کرامت معلمان، ساماندهی هزینه نجومی مدارس غیرانتفاعی، تعیین تکلیف معلمان طرح خرید خدماتی و نهضت سواد آموزی از نکات مطرح شده در این نشست بود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: همچنین نمایندگان خواستار رسیدگی به موضوع تاثیر معدل در کنکور شدند زیرا این اقدام استرس و‌ نگرانی زیادی برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

وی در تشریح برنامه وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش، اضافه کرد: تلاش برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، برقراری عدالت آموزشی و بهبود معیشت معلمان از مهم‌ترین محورهای برنامه آقای کاظمی است.

تغییر دهک‌بندی‌ها به نفع مردم و تبدیل وضعیت کارگران قراردادی مطالبه اعضای کمیسیون صنایع از وزیر پیشنهادی تعاون

وی در ادامه به نشست کمیسیون صنایع و معادن با احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به شستا و هیات مدیره‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود و بر این موضوع که در انتصابات مر قانون رعایت شود، تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه ارتقای سطح درمان در حوزه تامین اجتماعی از دیگر مطالبات نمایندگان بود، افزود: پتروشیمی ها از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تغییر دهک‌بندی‌ها و ساماندهی و تبدیل وضعیت کارگران قراردادی را دیگر مطالبه اعضای کمیسیون بود، تصریح کرد: باید برای کمک و‌حمایت از مردم اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

سعیدی مبارکه با اشاره به صحبت‌های وزیر پیشنهادی تعاون، بیان کرد: بنگاهداری یکی از مشکلات این وزارتخانه است که به زعم آقای میدری بیشتر وقت این وزارتخانه صرف انتصابات زیرمجموعه‌های آن می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی تعاون وعده داد که برنامه هفتم مبنی بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی ۲ سال فرصت دارند که مدیریت‌ها را واگذار کنند را اجرایی کند.

پایان پیام

 

  • کد خبر : 382145
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار