خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/08 - 11:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مدیر روابط عمومی رویداد پارلمان دانشجویی مطرح کرد:

توامندسازی دانشجویان ؛ هدف برگزاری رویداد پارلمان دانشجویی / لایحه برنامه هفتم توسعه به صورت نمادین بررسی می شود

مدیر روابط عمومی رویداد پارلمان دانشجویی بابیان اینکه توامندسازی دانشجویان، هدف برگزاری رویداد پارلمان دانشجویی است گفت: دانشجویان با حضور در این رویداد مهارت هایی را برای ایفای نقش نمایندگی مجلس، می آموزند.

سعید رضائیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای برگزاری «رویداد پارلمان دانشجویی» که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز به کار کرده است، بیان کرد: امسال دومین دوره  پارلمان دانشجویی  با هدف توانمندی سازی دانشجویان برای نقش آفرینی بیشتر و آشنایی کامل با پارلمان برگزار شد.



وی با بیان اینکه در پارلمان دانشجویی تمام ارکان پارلمان، شبیه سازی می شود، بیان کرد: در ابتدای تشکیل پارلمان دانشجویی به ریز برنامه ها مدنظر قرار گرفته و در ابتدا دانشجویان سوگند یاد کرده و پس از آن هئیت رئیسه سنی تشکیل می شود.



رضائیان با بیان اینکه دانشجویان در قالب تشکیل جلسات پارلمان دانشجویی، در جلسات کمیسیون ها و فراکسیون ها شرکت می کنند، بیان کرد: در ادامه دانشجویان در جلسات صحن علنی پارلمانی حضور به هم می رسانند و مابقی برنامه ها همین طور ادامه پیدا می کند.



وی با بیان اینکه مدت برگزاری رویداد پارلمان دانشجویی 10 روز است، بیان کرد: در حال حاضر سه روز از این رویداد سپری شده و چهارشنبه هفته گذشته افتتاحیه آن برگزار شد.



مدیر روابط عمومی رویداد پارلمان دانشجویی با بیان اینکه روز گذشته دانشجویان در کارگاه های مهارتی این رویداد شرکت کردند، بیان کرد: در این کارگاه ها دانشجویان مهارت گوش دادن و ارتباط گرفتن و سایر موارد را می آموزند. در این کارگاه ها تلاش می شود تا دانشجویان با فراگیری مهارت ها، نقش خود را در قالب یک نماینده بهتر ایفا کنند.



وی بابیان اینکه امروز هم جلسات کمیسیون و فراکسیون پارلمان دانشجویی در دو نوبت صبح و بعدظهر برگزار می شود،بیان کرد: در پایان این سه روز برنامه ما سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت بدین صورت که این جلسات در انتهای هفته یعنی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تشکیل می شود و در 28 اردیبهشت صحن علنی برگزار خواهد شد.



مدیر روابط عمومی رویداد پارلمان دانشجویی با بیان اینکه در این مدت دانشجویان به صورت نمادین روی لایحه برنامه هفتم توسعه کار خواهند کرد، ادامه داد: دانشجویان در جلسات فراکسیون و کمیسیون های پارلمان دانشجویی روی این لایحه کار می کنند و در 28 اردیبهشت این لایحه در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و جمع بندی خواهد شد.



رضائیان با بیان اینکه تعداد کمیسیون و فراکسیون های پارلمان دانشجویی مشابه مجلس شورای اسلامی است،بیان کرد: دانشجویان به نسبت رزومه تحصیلی و رشته در کمیسیون ها طبقه بندی شده اند.



رضائیان در پایان یادآور شد که اختتامیه رویداد پارلمان دانشجویی در تاریخ 3 خرداد برگزار خواهد شد.



گفتنی است این رویداد به همت مرکز نورآوری قوه مقننه برگزار شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 360651
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار