خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 10:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
موسوی مطرح کرد:

تقویت سرمایه اجتماعی؛ مسیر پیشرفت‌های مهم اقتصادی

نماینده مردم «مراغه و عجب شیر» در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بهترین طرح و برنامه های اقتصادی را هم داشته باشیم، بدون در نظر گرفتن سرمایه اجتماعی به نتیجه نمی رسیم.

سید فرید موسوی

سید فرید موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به رفع مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: باید پیش از هر رویکرد اقتصادی به افزایش سرمایه اجتماعی  درکشور توجه داشته باشیم.

نماینده مردم «مراغه و عجب شیر» در مجلس شورای اسلامی گفت:  با بیان اینکه ارتقای سرمایه اجتماعی کشور امری مهم است، تاکید کرد: اگر قرار باشد در اقتصاد کشور اتفاقاتی رخ دهد بدون سرمایه اجتماعی نمی توان کاری را از پیش برد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون هر چالشی را پیش روی کشور قرار داده، با وجود سرمایه اجتماعی بالا، مشکلات برطرف شده است، بیان کرد: سرمایه اجتماعی بالا باعث شد تا مردم حضور فعالی در صحنه ها داشته باشند و به اصطلاح بلاهای اقتصادی و سیاسی خنثی شود.

وی با بیان اینکه مردم در تشییع جنازه شهدای اخیر بدون انکه آن مسئول چه کارنامه کاری از خود به جای گذاشت حاضر شدند،بیان کرد: بنابراین ما باید عوامل منتهی به چالش سرمایه اجتماعی در کشور را شناسایی کنیم. از این رو دولت بعدی باید مبنای برنامه خود را بر شناسایی این عوامل قرار دهد. اگر دولت بعدی بتواند این عوامل را به درستی شناسایی کند لاجرم راحتر می تواند اقدامات خود را پیش برده و برنامه خود را ارائه دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت افزایش سرمایه اجتماعی این مردم هستند که اصلاحات اقتصادی را در کشور رقم می زنند. ما نمی توانیم شعارهای اقتصادی را بدون هماهنگی بین مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاست داخلی و سیاست خارجی کارآمد بدانیم. بنابراین اگر بهترین طرح و برنامه های اقتصادی را هم داشته باشیم، بدون در نظر گرفتن سرمایه اجتماعی به نتیجه نمی رسیم.

موسوی عوامل ناشی از کاهش سرمایه اجتماعی در کشور را متعدد دانست و بیان کرد: ضعف مدیریتی،تحریم ها و عدم اعتقاد بخشی از مسئولین به مردم و حضورشان در عرضه های اقتصادی از جمله این عوامل محسوب می شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379405
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار