خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 15:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طغیانی تشریح کرد

تغییر سازوکار انتخابات اتحادیه‌ها و مدت زمان مسئولیت اعضای هیات مدیره

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تغییر سازوکار انتخابات اتحادیه‌ها و مدت زمان مسئولیت اعضای هیات مدیره خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره طرح اصلاح قانون صنفی کشور مصوب در صحن علنی مجلس، گفت: در این طرح ماده 22 قانون نظام صنفی اصلاح شد که به موجب این اصلاحیه هر اتحادیه شامل 3 نفر هیات مدیره می‌شود که این تعداد پیش از این 5 نفر بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل این تغییر، بیان کرد: با این مصوبه تشدد آرا در اداره اتحادیه‌ها کمتر می‌شود؛ پیش از این که اختلاف بین 5 نفر حاضر در هیات مدیره اتحادیه‌ها مشکل‌زا شده بود.

وی همچنین افزود: همچنین پیش از این شرط بر این بود که افراد اگر دو دوره در هیات رئیسه حضور داشتند، نمی‌توانستند مجدد حضور داشته باشند اما با اصلاحات مجلس کسانی که دو دوره داشته باشند در صورتی که بتوانند موافقت دو سوم آرای حاضر در جلسه را پیدا کنند، می‌توانند برای دوره بعدی نیز منتخب شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با سختگیری که پیش از این قانون انجام داده بود برخی از افراد صاحب تجربه برای حضور در هیات رئیسه اتحادیه‌ها حذف می‌شدند که با اصلاح قانون اگر خود صنف استقبال کند و فرد بتواند رای بالایی را به دست آورد می‌تواند به کار خود ادامه دهد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376586
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی