خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 11:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نجفی:

تعیین نرخ برنج در شورای قیمت گذاری دست واسطه‌ها را از بازار کوتاه می‌کند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، گفت: تعیین قیمت محصولات کشاورزی بار روانی دارد و باعث می‌شود تا کشاورز محصول خود را پایین تر از نرخ مشخص شده به فروش نرساند و واسطه ها نیز نمی‌توانند با نرخ پایین حاصل دسترنج کشاورزان را خریداری کند.

ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص  لزوم خرید تضمینی برنج گفت: در مجلس یازدهم قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد، بر اساس این اصلاح بایستی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با ریاست وزیر جهاد کشاورزی سه ماه قبل از شروع فصل زراعی قیمت محصولات را تعیین کند.

وی ادامه داد: تعیین قیمت محصولات کشاورزی بار روانی دارد و باعث می‌شود تا کشاورز محصول خود را پایین تر از نرخ مشخص شده به فروش نرساند و واسطه ها نیز نمی‌توانند با نرخ پایین حاصل دسترنج کشاورزان را خریداری کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت موظف است در صورت پایین آمدن نرخ برنج در بازار از قیمت تعیین شده در شورای قیمت گذاری با ارائه تسهیلات در بانک‌های عامل تشکل‌ها را برای خرید محصول روانه بازار کند، افزود: باید در شورای قیمت گذاری نرخ برنج مشخص شود در غیر اینصورت قیمتی وجود ندارد که تشکل ها بر اساس آن به بازار ورود کنند.

نجفی عنوان کرد: در سال گذشته شرکت طبیعت با فشار وزارت جهاد کشاورزی برنج را از کشاورزان بر اساس نرخ دلخواه خود خریداری کرد و درحال حاضر 4 میلیارد تومان به برنجکاران شهرستان آستانه اشرفیه بدهکار است درحال که این شرکت برنج را به فروش رسانده و پول خود را دریافت کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید شورای قیمت گذاری را فعال کند، گفت: یکی از مزایای تعیین نرخ برنج در شورای قیمت گذاری این است که دولت با واردات بیش از حد باعث نمی‌شود قیمت برنج از نرخ مصوب پایین تر بیاید زیرا مجبور به خرید محصول کشاورزان است.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت سیاست گذاری است و باید با سیاست های خود کشاورزان را دلگرم کند، اگر دولت از کشاورزان حمایت نکند آنها امیدی برای ادامه تولید برنج ندارند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379553
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار