خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/03 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال مطرح کرد:

تاکید بر گسترش دیپلماسی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:گسترش دیپلماسی اقتصادی و برقراری رابطه تجاری با کشورها آن هم در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه هستیم، تضمین کننده روند توسعه اقتصادی کشور است.

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برنامه هفتم توسعه گفت: تمامی افرادی که در تدوین برنامه هفتم توسعه نقش داشته و مطابق با اسناد بالادستی روند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تعیین می‌کنند باید به اینکه توجه کنند که چشم امید مردم در پنج سال آینده کشور به برنامه‌ریزی آنها است؛ لذا از تدوین برنامه‌ای آرمانی، رویایی و غیر قابل تحقق که اثری در حل مشکلات مردم ندارد، پرهیز کنند.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی عدم تحقق اهداف برنامه‌های پنج سال گذشته را هدف گذاری غیر واقعی دانست و عنوان کرد: برنامه هفتم باید با واقعیت زندگی امروز مردم در تمامی حوزه‌ها اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی همخوانی داشته باشد و موضوعاتی که مستقیما بر زندگی و سفره مردم اثر گذار هستند در اولویت قرار بگیرند.



این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم واقع بینانه، مشکلات مردم را در پنج سال آینده کاهش داده و موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد : یکی از موضوعاتی که در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر است، تعامل ایران با سایر کشورها مطابق با اصول عزت و مصلحت مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در برنامه هفتم برای آن هدف‌گذاری شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  تصریح کرد: بی تردید گسترش دیپلماسی اقتصادی و برقراری رابطه تجاری با کشورها به ویژه کشورهای همسایه، آن هم در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه هستیم، نقش بسیاری در اقتصاد کشور خواهد داشت و به نحوی تضمین کننده روند توسعه اقتصادی کشور است. ما باید در طول برنامه هفتم توسعه شاهد بهبود جایگاه ایران در نظام اقتصاد بین الملل باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 365707
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار