خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 11:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بابایی کارنامی:

تامین زمین، چالش جدی ساخت مسکن در استان‌های شمالی است/ پیشنهاد ارائه تسهیلات و مشوق برای طرح ساخت خود مالکی

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان‌های شمالی به دلیل مشکلات و چالش هایی که در حوزه تامین زمین وجود دارد با کندی همراه است.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان مازندران و حوزه انتخابیه ساری و میاندرود، گفت: اجرای این قانون به صورت کلی در سطح کشور خوب بوده اما متاسفانه در استان‌های شمالی به دلیل مشکلات و چالش هایی که در حوزه تامین زمین وجود دارد، برنامه ساخت مساکن طرح نهضت ملی با کندی همراه است.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی تامین زمین در استان‌های شمالی نبود زمین منابع طبیعی مناسب برای ساخت مسکن است لذا زمین ها باید از بخش خصوصی خریداری شود که مبالغ آن بسیار زیاد است و تغییر کاربری نیز سخت گیرانه بوده لذا موضوع تامین زمین یکی از دلایل اصلی و مهم توسعه نیافتگی استان‌های شمالی به شمار می‌رود چرا که در حوزه صنعت نیز با چنین چالشی مواجه هستیم. به همین دلیل مسکن ملی و حتی مسکن مهر نیز در این استان‌ها موفقت آمیز نبود.



بابایی کارنامی ادامه داد: برای حل مشکل تامین زمین، ساخت خود مالکی را پیشنهاد کردیم تا افراد در اراضی خود با تسهیلات دو برابری و مشوق اقدام به ساخت کنند، در این پیشنهاد با توجه به اینکه زمین را خود مردم تهیه می‌کنند، باید تفاوتی نسبت به مناطق دیگر کشور که زمین و زیرساخت به صورت رایگان ارائه می‌شود، وجود داشته باشد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: روز آینده وزیر راه و شهرسازی در شهر ساری حضور ییدا می‌کند و یکی از دستور کار ها نیز برگزاری شورای عالی مسکن بوده که حتما این موضوع را دراین جلسه مطرح خواهیم کرد و امیدواریم وزیر پس از استماع گزارش ها و مشاهده مشکلات اقدامی در جهت رفع مشکل تامین زمین انجام دهد.



وی تاکید کرد: موضوع دیگر احیای بافت های فرسوده و نا کارمد شهری است که باید از این ظرفیت هم برای ساخت مسکن ملی نهایت استفاده را ببریم، البته در حوزه مسائل مرتبط با مسکن با خلاء قانونی مواجه هستیم و تصمیم داریم با حضور نمایندگان استان‌های شمالی طی جلسه با رئیس مجلس به این موضوع بپردازیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368497
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار