خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/10 - 16:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسن پور:

بهبود حکمرانی بر شرکت های دولتی مستلزم ایجاد تصویر کلان از عملکرد این شرکتهاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد تصویرکلان از عملکرد شرکت‌های دولتی امکان سیاستگذاری بهتر و بهبود حکمرانی بر این شرکت‌ها فراهم خواهد شد.

شهباز حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از عملکرد وزارت اقتصاد در زمینه شفاف سازی شرکت‌های دولتی، گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات سامانه (پاکنا)  را از طریق پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری، به صورت بر خط برای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور، اداری و استخدامی، دیوان محاسبات فراهم کند.



وی افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه بودجه، سازمان اداری و استخدامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، سازمان ثبت اسناد ، املاک کشور و سازمان‌ بورس و اوراق بهادار مکلفند اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط سامانه های الکترونیکی مرتبط( اعم از سامانه جامع بودجه،پایگاه اطلاعات کارکنان اداری(پاکنا)،سامانه ملی ساختار،سامانه حقوق و مزایا و سامانه شناسه حقوقی کشور) با سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی  جهت  تبادل اطلاعات را به عمل آورند.



این نماینده مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت و وزارت اقتصاد در شفافیت بخشی به عملکرد شرکت‌های دولتی،گفت: گسترش این نوع اقدامات امکان نظارت بیشتر بر شرکت‌های دولتی را به وجود می‌آورد و به نفع کشور است. علاوه بر آن با ایجاد نگرش و تصویر کلان از عملکرد شرکت‌های دولتی امکان سیاستگذاری بهتر و بهبود حکمرانی بر این شرکت‌ها فراهم خواهد شد.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طرف دیگر انتشار کتاب نگاهی بر عملکرد شرکت‌های دولتی قدم مثبتی در راستای افزایش شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی و بالا بردن سطح نظارت بر آنها بود که قابل قبول و ستایش است.



حسن پور بیان کرد: همچنین انتشار صورت‌های مالی شرکت های دولتی از سوی وزارت اقتصاد اقدام دیگری در راستای شفافیت سازی در عملکرد شرکت‌های دولتی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364254
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار