خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/20 - 12:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسگری:

بلند مرتبه‌سازی و متراکم‌سازی جمعیت در شهرها، در جهت اقتصاد سرمایه‌داری کار می‌کند نه اقتصاد مردمی

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه بلند مرتبه‌سازی و متراکم‌سازی جمعیت در الگوی شهر مصرفی، در جهت اقتصاد سرمایه‌داری کار می‌کند نه اقتصاد مردمی، گفت: در الگوی مسکن معیشت‌محور، به دلیل متراژ متناسب، امکان تولید و اشتغال، برای خانواده میسّر و انگیزه‌ برای مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و روستاها و توزیع متوازن جمعیت فراهم می‌شود.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه الگوی مسکن مولّد، بستری برای مشارکت مردم در تولید است، گفت: یکی از بسترهای مهم برای تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، اصلاح الگوی ساخت شهر و مسکن است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بلند مرتبه‌سازی و متراکم‌سازی جمعیت در الگوی شهر مصرفی، در جهت اقتصاد سرمایه‌داری کار می‌کند نه اقتصاد مردمی، ادامه داد: برای مشارکت مردم در شبکه تولید و توزیع، باید به سمت الگوی مسکن مولّد و به تعبیری مسکن معیشت‌محور، دار واسعه (خانه‌ی حیاط‌دار) و شهرهای محله‌محور برویم.

وی اضافه کرد: در الگوی مسکن معیشت‌محور، به دلیل متراژ متناسب، امکان تولید و اشتغال، برای خانواده میسّر و انگیزه‌ برای مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و روستاها و توزیع متوازن جمعیت فراهم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با توجه به ظرفیت سرزمینی ما، این الگوی ساخت شهر و مسکن، در این شرایط دشوار اقتصادی، یک فرصت ارزشمند برای تحول اقتصادی به شمار می‌رود‌، تصریح کرد: لذا می‌توان با تأمین و توزیع عادلانه زمین و تسهیلات، علاوه بر مردمی‌سازی و رونق تولید مسکن و صنایع وابسته، در زمینه تولید نیازهای ضروری در حوزه کشاورزی، باغداری و دامداری و نیز در حوزه صنایع دستی و حتی صنایع به‌روز و هایتک نیز ظرفیت مشارکت عموم فراهم شده و به رونق کسب وکارهای خرد مردمی در برابر تمرکز ثروت در دست طبقه سرمایه‌دار منجر شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امیدواریم باتوجه به مصوبه افزایش ۳۳۰هزار هکتار به ظرفیت سکونتگاهی کشور در برنامه هفتم و اهتمام به شعار مردمی‌سازی تولید، شاهد تحول جدی در الگوی ساخت شهر مولّد و مسکن معیشت‌محور برای هموطنان عزیز باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376973
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی