خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/14 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق:

بساط مدیریت همیشگی برخی افراد خاص بر شرکت های بزرگ برچیده می شود

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره اقدامات کمیسیون متبوع خود پیرو جلوگیری از ایجاد «سهام هرمی» شرکت ها در برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه برچیده شدن سهام هرمی در شرکت ها بیان کرد: به واقع ما یکسری مشکلات در واحدهای تولیدی و به ویژه خصولتی ها داریم.



وی افزود:این شرکت ها در جریان فعالیت خود اقدام به ایجاد یکسری شرکت‌های فرعی کرده و با وجود اینکه خودشان سهامدار شرکت های فرعی هستند، با در نظر گرفتن  این شرکت ها می کوشند تا بخشی از سهام شرکت مادر را خریداری کنند.



این نمانیده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط اعضای هئیت مدیره شرکت های فرعی در تصمیم گیری های شرکت اصلی و مادر حضور پیدا می کنند که این مسئله در حقیقت یک نوع تعارض منافع ایجاد کرده و حق و حقوق سایر سهامداران را تضعیف می کند.



عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به واقع این مسئله باعث می شود تا یه عده خاص همیشه در راس مدیریت شرکت های بزرگ قرار گیرند لذا برای اینکه بساط سهام هرمی در کشور برچیده شود کمیسیون تلفیق حکمی را در این بخش مدنظر و به تصویب رساند که تا روزهای آینده در صحن مجلس بررسی خواهد شد.



وی تاکید کرد: براساس این حکم اگر یک شرکت اصلی آمد و اقدام به ایجاد شرکت های فرعی کرد و این شرکت های فرعی اقدام به خریداری سهام شرکت اصلی و مادر کردند، از سال اول 50 درصد سود شرکت فرعی حذف. در سال دوم 100 درصد سود و در سال سوم دیگر شرکت فرعی در شرکت اصلی امکان حق رای ندارد و با مدیران متخلفی هم که این کار را انجام دادند،برخورد خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 370954
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار