خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/26 - 14:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محبی نجم آبادی مطرح کرد

برنامه هفتم توسعه؛ بزنگاهی برای جلوگیری از ایجاد تاریکخانه های بودجه ای

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:حذف تاریکخانه ها در قالب اصلاح ساختار بودجه باید در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در زمینه توجه به اصلاح ساختار بودجه سالیانه در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: موضوع اصلاح ساختار بودجه در دولت گذشته  با جدیت آغاز شد و ابعاد مختلف آن مورد بحث قرار گرفت.



وی با اشاره به تشکیل کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم بیان کرد: این کمیسیون پس از تشکیل جلسات خود کمیته ای را با هدف اصلاح ساختار بودجه تشکیل داد و تلاش کرد فعالیت های صورت گرفته در گذشته را مورد پیگیری قرار داده و آنچه که عملیاتی بوده را در قالب 10 الی 11 بند در قانون درج کند.



این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: باید خروجی اقداماتی که در این موضوع رخ می دهد، مشکلات کسری بودجه را برطرف کند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه  باید پیرو اصلاح ساختار بودجه، تعریف درستی از منابع و مصارف بودجه ای شکل گیرد، تاکید کرد: همچنین باید پیرو این ساختار در هزینه ها و مصارف به وظایف خودمان به درستی عمل کنیم یعنی براساس توانایی مان در منابع، عمل کنیم.



وی با بیان اینکه کسری بودجه منجر به افزایش پایه پولی می شود، ادامه داد: ما باید موضوع شفافیت در اصلاح ساختار بودجه را مدنظر قرار دهیم و نباید در هیچ جای بودجه تاریکخانه داشته باشیم



این نماینده مجلس با بیان اینکه هر جا تاریکخانه های بودجه ای باشد، همان جا منشا فساد و سوءاستفاده گری ها خواهد شد، تصریح کرد: حذف تاریکخانه‌ها در قالب اصلاح ساختار بودجه باید در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد.



وی با بیان اینکه باید در اصلاح ساختار بودجه به نگاه عادلانه توجه شود، بیان کرد: همه تلاش ما برای تشکیل نظام اسلامی بر این مبنا بوده که از درون آن عدل بیرون بیاد بنابراین اگر خروجی اقدامات ما قسم و عدل نباشد این به معنای این است که ما موفق عمل نکرده ایم و در بودجه هم شرایط بدین نحوه است.



نجم آبادی تصریح کرد: اینکه عده ای با چانه زنی بتوانند بودجه بیشتری جذب کنند،اشکال جدی دارد و بودجه باید براساس سند آمایش سرزمین پیش رود.



عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه در قالب مدت زمان پنج ساله خود می تواند برنامه کلی ما را در اصلاح ساختار بودجه مشخص کند، بنابراین ضرورت دارد تا اصلاح ساختار بودجه در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360059
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار