خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 16:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش تولید:

بررسی طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد به اتمام رسید/تلاش برای رفع سختگیری‌های در حوزه وثایق

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از اتمام بررسی طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد در کمیسیون متبوعش خبر داد.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، گفت: در این جلسه بررسی طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد به اتمام رسید و مقرر شد این طرح برای رسیدگی در صحن علنی مجلس در سامانه بارگذاری شود.



نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در تشریح ابعاد طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد توضیح داد: حوزه تولید با چند مشکل اساسی یا ابر چالش روبه رو است؛ نخستین مشکل در این حوزه مربوط صدور مجوزها است که مجلس با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درصدد برای رفع این مانع است.



وی اضافه کرد: دومین مشکلی که واحدهای تولیدی با آن روبه رو هستند، تامین مالی است؛ در کشور ما تامین مالی منحصر به بانک‌ها شده است که در بانک‌ها نیز با مشکلات متعدد روبه رو هستیم که بزرگترین آن موضوع وثایق و اعتبارسنجی است، در طرح تأمین مالی و جهـش تولید برای رفع این مشکل تمهیدات پیش‌بینی شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه وثایق سختگیری‌های بسیاری می‌شود و فقط اموال منقول و غیرمنقول خاص می‌تواند به عنوان وثایق مطرح شود در طرح مذکور پیش‌بینی‌های لازم برای رفع این مشکل در نظر گرفته شد به این معناکه حوزه وثایق وسیع دیده شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 360290
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار