خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/25 - 11:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی ساردوئی:

برداشت گندم از شهرستان قلعه گنج آغاز شد/انتطار کمیسیون کشاورزی نرخ 20 هزار تومانی گندم بود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در روز ششم فروردین ماه اولین برداشت گندم کشور در جنوب استان کرمان صورت گرفت و تاکنون محصول 2 هزار هکتار از اراضی برداشت شده است.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آغاز برداشت گندم در جنوب استان کرمان، گفت: اولین برداشت گندم کشور در سال زراعی جاری در شهرستان قلعه گنج آغاز شده هرچند وزیر جهاد کشاوزی به صورت نمادین در بندرعباس حاضر شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در روز ششم فروردین ماه اولین برداشت گندم در جنوب استان کرمان صورت گرفت و کماکان ادامه دارد، ادامه داد: تا کنون محصول گندم 2 هزار هکتار از اراضی جنوب استان کرمان برداشت شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سال گذشته 186 هزار تن گندم از اراضی جنوب استان کرمان برداشت و به سیلوهای غله تحویل داده شد که پیش بینی می‌شود این میزان در سال جدید به 200 هزار تن افزایش پیدا کند، عنوان کرد: علی رغم اینکه کشاورزان از قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم رضایت ندارند اما اقدام به کشت این محصول استراتژیک کرده‌اند.

اعظمی با بیان اینکه امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی مشوقی به  نرخ خرید تضمینی گندم اضافه کند، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس انتظار داشت تا نرخ 20 هزار تومانی گندم ابلاغ شود اما این اتفاق صورت نگرفت./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 376845
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی