خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/02 - 15:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیاضی:

باید از تاثیر افراد و ‌کرسی‌ها در سهم بری بودجه کم کنیم/ برخی از پروژه‌‎ها از حیزانتفاع خارج‌اند اما کلنگ می خورند

نماینده مردم «نور و محمودآباد» در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور در مناطقی کلنگ خورده اند که بعداً مشخص شده، بودن آن پروژه در آن منطقه از حیزانتفاع خارج است و نباید این کار را انجام می‌دادند.

فیاضی

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود پیرو تخصیص بودجه استانی و رعایت عدالت در توزیع این منابع اظهار کرد: متاسفانه از ادوار گذشته، به موضوع رعایت عدالت در توزیع منابع استانی بی‌توجهی شده است.

نماینده مردم «نور و محمودآباد» تاکید کرد: وقتی در توزیع منابع عدالت رخ ندهد،ما دیگر شاهد بروز تبعیض‌ها  و تفاوت‌هایی در برخورداری از منابع خواهیم بود که سرریز این مسائل در ایجاد فقر و آسیب‌های اجتماعی خود را نشان خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام لابی‌های قدرت در جذب منابع بودجه‌ای تاکید کرد: این لابی گری ها تاثیر زیادی در جلب و جذب این منابع داشته و می‌تواند این منابع را به مناطق خاصی سوق دهد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال ما همواره مشاهده کردیم که بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور در مناطقی کلنگ خورده اند که بعداً مشخص شده، بودن آن پروژه در آن منطقه از حیزانتفاع خارج است و نباید این کار را انجام می‌دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه استان‌ها باید بر مبنای مصادیقی همچون جمعیت، محرومیت و استعدادهای منطقه‌ای توزیع شود، ادامه داد: بنابراین باید به صورت هوشمندانه این قبیل رویکردها مدیریت شده و منابع در جای صحیح خود هزینه شود.

 وی با بیان اینکه ما باید بر اساس آمایش سرزمینی، منابع بودجه ای برخی مناطق را در اولویت قرار دهیم، بیان کرد: شرایط نباید بدین نحو باشد که هر کسی به دایره قدرت نزدیک است سهم بیشتری کسب کند لذا باید این مسئله فرمول و دستورالعمل‌های خود را داشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کنم که فرمول و دستورالعمل‌ها در سطح قوانین ۵ ساله وجود دارد اما وقتی ما به زمان سهم بری بودجه سالیانه می‌رسیم شرایط به هم می‌ریزد که به اعتقاد بنده ما در این شرایط نیازمند اصلاح و ساز و کار مناسبی هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تاثیر افراد و‌کرسی ها در سهم بری بودجه کم شود، گفت: به واقع مولفه‌ها و پارامترهایی که برای توزیع منابع بودجه ای وجود دارد که مشخص و واضح است؛ بنابراین ما باید به این پارامترها و مولفه ها تمرکز داشته و این موارد را مد نظر قرار دهیم.

 فیاضی با بیان اینکه باید برای رفع این مشکلات کار کارشناسی انجام داد، تاکید کرد: در حال حاضر در مناطقی جاده‌هایی ساخته شده و یا فرودگاهی احداث شده که اصلاً نیازی به آن نبوده است. همچنین ما در برخی موارد شاهد این بودیم که سدی ساخته شده اما آن سد حتی آبگیری نشده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379883
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار