خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بیگلری مطرح کرد

بانک ها به تامین منافع خود فکر می کنند نه مردم!

نماینده «سقز و بانه» در مجلس شورای اسلامی معتقد است سیاست در پیش گرفته بانک‌ها، سیاست درستی نبوده و این سیاست تنها به فکر تامین منافع خود است.

محسن بیگلری

محسن بیگلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر عملکرد بانک‌های خصوصی در افزایش نقدینگی تاکید کرد: سیاست در پیش گرفته بانک‌ها، سیاست درستی نبوده و این سیاست تنها به فکر تامین منافع خود است.

نماینده مردم «سقز و بانه» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها نیازهای مردمی را دنبال نمی‌کنند، تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها در شرایط فعلی تنها به دنبال سوددهی بالای خود بوده و به مطالبات مردم و نظام توجه ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اعتراض نسبت به عملکرد بانکی به صورت متعدد از سوی مجلس مطرح شده است. در حال حاضر بسیاری از مردم در حوزه‌های انتخابیه  برای دریافت ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به ما مراجعه کرده و ما حتی این جرأت را نداریم که به بانک‌ها بگوییم به این افراد تسهیلات ارائه دهند. چرا که این بانک‌ها فکر می‌کنند اگر به نحوی با منابع خود فعالیت اقتصادی کنند، به نفعشان خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها مشکلات مردم را به درستی نمی‌بینند، تاکید کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت نظام قرار دارد اما بانک‌ها همکاری لازم را در قبال تامین تسهیلات مردمی ندارند تا از این طریق شرایط معیشتی مردم تغییر کند.

وی با بیان اینکه ما در تغییر عملکرد بانک‌ها مشکلات قانونی نداریم، تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها به منفعت طلبی خود فکر کرده و به مطالبات مردم توجهی ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین بر اساس ماده 16 قانون رفع موانع تولید، بانک‌ها باید سالانه ۳۳ درصد از اموال مازاد خود را واگذار کنند که این امر متاسفانه عملیاتی نمی‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 379584
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار