خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیروزی:

بازاریابی در سایر کشورها مشروط به استقرار رایزنان بازرگانی خبره و متخصص در سفارتخانه‌ها است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صادرات حلقه مکمل تولید است، گفت: بازاریابی در سایر کشورها و شناخت نیازمندی آن‌ها مشروط به استقرار رایزنان بازرگانی خبره و متخصص در سفارتخانه‌ها است.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت رایزنان بازرگانی، گفت: صادرات حلقه مکمل تولید است به این معناکه اگر به دنبال رونق تولید هستیم، باید بستر توسعه صادرات را فراهم کنیم زیرا مصرف داخلی ما محدود است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازاریابی در سایر کشورها و شناخت نیازمندی آن‌ها مشروط به استقرار رایزنان بازرگانی خبره و متخصص در سفارتخانه‌ها است و این موضوع یکی از الزامات حوزه صادرات است.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن با برگزاری جلسات مختلف با وزارت امور خارجه و صمت بر استفاده درست از این ظرفیت تاکید کرده است، افزود: هرچند در برخی از سفارتخانه‌ها به تازگی رایزنانی مستقر شده‌اند اما هنوز تمامی سفارتخانه‌های ما رایزن اقتصادی ندارد و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران با 15 کشور همسایه است، تصریح کرد: این کشورها جمعیت قابل توجهی دارند و ظرفیت مناسبی برای صادرات هستند علاوه بر این کشورها می‌توان از بازار سایر کشورها نیز برای صادرات کالاهای ایرانی استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره ویژگی رایزنان بازرگانی، گفت: این افراد باید علاوه بر تسلط بر حوزه‌های اقتصادی، از قوانین بین‌المللی نیز اطلاعات دقیقی داشته باشند تا بتوانند با بازرگانان تعامل خوبی داشته باشند این موضوع با نگاه کارمندی صرف به جایی نمی‌رسد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376033
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی