خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 09:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیزاده برمی:

بارندگی‌های اخیر میزان استفاده از آفتکش‌ها در باغات پسته را کاهش داده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد بارش‌های خوبی در شهرستان دامغان بودیم، باران بهترین و طبیعی ترین آفت‌کش برای درخت پسته است و منجر به افزایش میزان تولید محصول به واسطه آبیاری بیشتر می‌گردد.

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت باغات پسته در شهرستان دامغان، گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد بارش‌های خوبی در شهرستان دامغان بودیم، باران بهترین و طبیعی ترین آفت‌کش برای درخت پسته است و منجر به افزایش میزان تولید محصول به واسطه آبیاری بیشتر می‌گردد و محصول تولیدی نیز کاملا ارگانیک محسوب می‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برآورد از میزان تولید پسته در شهرستان دامغان، عنوان کرد: حدود یک ماه دیگر متخصصین امر می‌توانند میزان برداشت پسته از باغات شهرستان دامغان را برآورد کنند زیرا ارقام مختلف زود رس و دیر رس هستند و نمی‌توان درحال حاضر برآورد دقیقی از میزان برداشت محصول داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم بارش‌ها در سطح کل کشور و شهرستان دامغان تداوم داشته باشد تا بتوانیم محصول با کیفیت‌تر را در اختیار خریداران و مصرف‌کنندگان پسته قرار دهیم.

گفتنی است پسته یکی از ظرفیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی کشور بوده و سهم زیادی در ارزآوری بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، بر اساس آمارهای ارائه شده کشاورزان از باغات شهرستان دامغان به عنوان یکی از قطب های تولید این محصول در سال گذشته حدود 49 هزار تن پسته تر و خشک برداشت شده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378133
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار