خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 11:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین‌زاده:

ایران می‌تواند مجددا به صادرکننده بنزین تبدیل شود/برنامه‌ریزی برای جلوگیری از کمبود بنزین در ایام نوروز ضروری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه ایران می‌تواند مجددا به صادرکننده بنزین تبدیل شود، گفت: دولت باید با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز برای جلوگیری از کمبود بنزین در کشور تصمیمات کوتاه مدت و میان مدت در نظر بگیرد.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نزدیکی به ایام سفرهای نوروزی، انجام اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت به‌منظور کاهش ناترازی بنزین را ضروری دانست و گفت: با توجه به پیوست‌های اجتماعی پیرامون بنزین این محصول شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده و ما اکنون به واردکننده بنزین تبدیل شده‌ایم در حالی که ایران جزء باشگاه صادرکننده بنزین و گازوئیل بوده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز برای جلوگیری از کمبود بنزین در کشور و ایجاد مشکل برای شهروندان تصمیمات و اقدامات کوتاه مدت و میان مدت در نظر بگیرد و در ادامه با اقدامات بلند مدت ناترازی بنزین را کاملا از بین برده و ایران مجددا به صادرکننده بنزین تبدیل شود.

وی افزود: به‌یقین تکمیل پالایشگاه‌های نیمه‌کاره در سراسر کشور همچون پالایشگاه مهر خلیج فارس و آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه شهید سلیمانی می‌تواند قسمت اعظمی از این مشکل را حل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید بهینه‌سازی و اصلاح سوخت خودروها را در این مسیر جدی بگیرد، اظهار کرد: دولت باید در فضای عملیاتی گام بردارد تا شاهد کاهش ناترازی بنزین در کشور باشیم./

پایان پیام  

  • کد خبر : 376093
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

تصاویر